מדד אמון הצרכנים, הנערך על-ידי גלובס מחקרים בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, ירד בדצמבר ב-1.1 נקודות ל-92.9 נקודות (1996 = 100) לאחר שירד ב-4.3 נקודות בנובמבר ועלה ב-4.7 נקודות באוקטובר. נתון המגמה של המדד (ממוצע נע תלת-חודשי) רשם ירידה מזערית של 0.2 נקודות והגיע ל-95.1 נקודות.
ירידת המדד נובעת בראש ובראשונה מהרעה בציפיות הציבור לגבי מצב המשק בעוד חצי שנה, אפשר שעל רקע פרסומים כלכליים שליליים מעבר לים. זאת לעומת יציבות של הציפיות ביחס למצב הכלכלי-אישי בעוד חצי שנה וכן ביחס לתפקוד השוטף של המשק.
למרות הירידה הדו-חודשית במדד, נראה שהצריכה הפרטית תגדל גם במחצית הראשונה של 2010. הערכה זו נגזרת ממכלול נתוני מדד דצמבר, ובפרט מנתון המגמה בנוגע לכוונות רכישת מוצרים בני-קיימא (מכונות כביסה, טלוויזיות, מקררים וכיוב').
מסקר המדד החודשי שנערך על-ידי מכון סמית בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, עולה שבדצמבר נרשמה עלייה, זה החודש השלישי ברציפות, בשיעור הנכונות לרכוש מוצרים בני-קיימא.
למעשה, שיעור הנכונות הגיע בדצמבר לרמה של 31.5% מכלל המשיבים בסקר - קרוב מאוד לרמת הנכונות שנרשמה בקיץ 2007.
להורדת חוברת המדד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.