אייל כרמי מונה למנכ"ל מי עדן ישראל

כרמי, לשעבר מנכ"ל טויס אר אס ישראל, יחליף בתפקיד את ליאור בן-ארצי שהודיע על פרישתו בתחילת אוקטובר, מספר חודשים לאחר משבר הזיהום במעיינות של מי עדן ונביעות

אייל כרמי מונה למנכ"ל מי עדן ישראל. כרמי יחליף במהלך חודש ממארס 2010 את ליאור בן-ארצי, ששימש כמנכ"ל מי עדן ישראל וכסגן נשיא בקבוצה במשך כ-6 שנים.

בתפקידו האחרון שימש כרמי (45) כמנכ"ל טויס אר אס ישראל. קודם לכן שימש כסמנכ"ל השיווק של צ'מפיון מוטורס ובתפקידים בכירים נוספים בחברת ויזה CAL. כרמי הוא בעל תואר BA בכלכלה ובהתנהגות ארגונית מאוניברסיטת תל-אביב.

רענן זילברמן, נשיא קבוצת מי עדן, מסר כי "לאייל כרמי ניסיון מוכח בניהול פעילויות רחבות היקף, בחיזוק מותגים ובפיתוח עסקים. אני מאחל לאייל הצלחה בתפקידו החדש במי עדן".

בהתייחסו לפרידה מליאור בן-ארצי אומר זילברמן: "אני רוצה להודות לליאור על שירותו בקבוצה במשך 13 שנים. ליאור היה שותף לצמיחתה ופיתוחה של החברה במשך שנים רבות ובתחומים מגוונים. אנו מודים לו על תרומתו הרבה ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

אחרי מספר שנים של פריחה לחברת מי עדן, בן-ארצי פרש בשנה קשה יחסית. בחודשים פברואר ומארס השנה עברו על החברה שני משברי איכות סמוכים, שבעקבותיהם היא נאלצה להפסיק את ייצור ושיווק המים המינרליים למשך זמן מה. הפסקת הייצור באה בהתאם לדרישת משרד הבריאות, בעקבות זיהום במי המעיין.

משברי האיכות השליכו ישירות על פעילות החברה. במחצית הראשונה של החברה נרשמה ירידה של 19% במכירות בישראל, שהסתכמו ב-34.26 מיליון יורו, לעומת 42.3 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, ה-EBITDA נחתך ב-41% והסתכם ב-3.96 מיליון אירו, לעומת 6.74 מיליון אירו במחצית הראשונה ב2008.

לפי נתוני נילסן, באוקטובר האחרון רשם המותג מי עדן ירידה של כ-9% בנתח השוק הכספי שלו לעומת אוקטובר 2008, כתוצאה ממשבר המים המינרליים. עם זאת, מדובר בירידה מתונה יותר מזו שרשם המתחרה נביעות, שמחזיק ב-6% מהשוק, אך ירד בכ-17% בנתח השוק הכספי שלו.