הציוצים הבולטים של 2009 בטוויטר: אובמה, אשטון קוצ'ר והבחירות באיראן

חברת השיווק במדיה חברתית theKbuzz דירגה את 10 ה"ציוצים" החשובים ביותר בטוויטר בשנת 2009 על-פי מידת חשיבותם בנוף האינטרנט ■ עקבו אחרינו בטוויטר: globesnews@

שנת 2009 היתה ללא ספק השנה של טוויטר. למרות שמדובר בשירות שהוקם דווקא ב-2006, השנה החולפת היא זו שתיזכר כפריצתו של שירות המיקרו-בלוגינג.

הכלי הפשוט, המאפשר לכתוב הודעות באורך של עד 140 תווים ולהפיצן בקלות ברחבי הרשת, אומץ השנה בחום על-ידי קהל גולשים רחב, והציג שיעורי צמיחה מרשימים מחודש לחודש.

לאור הפופולריות, חברת השיווק במדיה חברתית theKbuzz דירגה את 10 ה"ציוצים" (טוויטים) החשובים ביותר בשנת 2009, על-פי מידת חשיבותם בנוף האינטרנט, ובהתאם לאבני-דרך מרכזיות בהתפתחותו של טוויטר.

הציוץ הראשון ברשימה הוא טוויט שכתב ברק אובמה עם היבחרותו לנשיא ארה"ב בנובמבר 2008. "היום עשינו היסטוריה. כל זה קרה בגלל שהקדשתם את הזמן, הכישרון והתשוקה שלכם. כל זה קרה בזכותכם. תודה", כתב הנשיא.

אנשי theKbuzz מציינים כי למרות שהטוויט הממשי התבצע ב-4 בנובמבר 2008, אין ספק לגבי חשיבותו והשפעתו של חשבון הטוויטר של הנשיא גם בשנה הנוכחית.

הם מציינים טוויט נוסף בעל חשיבות שפורסם השנה מחשבונו של אובמה, ב-25 במארס, כשהנשיא פתח ממש את הבית הלבן לפידבק, ובו נכתב: "שאלות לגבי הכלכלה? שאלו את הנשיא אובמה".

"הניצחון הוא שלנו", הכריז בטוויטר שחקן הקולנוע אשטון קוצ'ר, שניצב במקום השני בדירוג. ההכרזה התבצעה לאחר שקוצ'ר ניצח את לארי קינג מ-CNN בתחרות מי יצליח להגיע למיליון עוקבים בטוויטר. התחרות זכתה לאזכורים בכל הבלוגים הטכנולוגיים, כמו גם ברשתות הטלוויזיה, והובילה אף לציוץ הראשון של אופרה ווינפרי, שנעשה בשידור חי (מקום 6).

הטוויט השלישי בדירוג הוא זה של מייק מאסימינו, אסטרונאוט נאס"א, שהוכיח כי אפשר לצייץ גם מהחלל: "השיגור היה מדהים, אני מרגיש נהדר", הוא כתב.

עוד בדירוג נמצא הציוץ האחרון של persiankiwi@, הגולש שהפך למדווח המרכזי על הנעשה באיראן בכל פלטפורמה שהיא כולל טוויטר.

במקום השביעי נמצא הציוץ שהעלה תאגיד הרכילות TMZ, ובו הדיווח הראשון על מותו של מייקל ג'קסון.

את העשירייה סוגרים הציוצים של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג ("כן, זה מארק צוקרברג האמיתי. תודה שאתם עוקבים אחריי"), והציוץ הראשון של גוגל, שעבר בשפה בינארית.

עקבו אחרינו globesnews@