מיכאל איתן: "עובדי מדינה נחשבים מכשול להתקדמות ושיפור"

השר המופקד על השירות הממשלתי לציבור הבהיר הערב כי "עובדי המדינה הם שותפים נאמנים וממובילי השיפור בשירות הממשלתי לציבור" ■ הדברים שבכותרת נאמרו בכנס של המי"ל בו התקיים היום גמר תחרות פרס המי"ל למצוינות בשירות

מיכאל איתן, השר המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור, היה אורח הכבוד של כנס המי"ל בו התקיים היום גמר תחרות פרס המי"ל למצוינות בשירות. איתן חשף בפתח דבריו "שהוא הצליח להעביר החלטה על הקמת גוף ממשלתי שיהיה אחראי על השירות".

הגוף יכלול שלושה מסלולים מרכזיים: מסלול טכנולוגי שיכלול שיתופי פעולה בין חברות פרטיות לעסקיות; לקיחת 200 שירותים מרכזיים וקביעת מדדים עבורם של איכות שירות, שיפורסמו בציבור ובכך נעודד שקיפות; קידום שיתופי פעולה בין הממשלה לציבור הרחב".

השר איתן סיפר כי גייס להקמת הגוף כ-6 מיליון שקל. השר איתן גם התייחס לשירות הציבורי ואמר "שעובדי המדינה נחשבים היום מכשול בפני כל התקדמות וכל שיפור. אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע לשיתוף פעולה איתם. המטרה היא לא להגיע לפיטורי עובדים. החיסכון הגדול הוא במיליוני המשתמשים שמבזבזים שעות עבודה על המתנה לשירות".
השר איתן פנה בסוף דבריו לסמנכ"לי השרות באולם ואמר ש"הטלפון שלי פתוח עבורכם, ואני מחפש שלושה עובדים. את הכי טובים שיש".

השר מיכאל איתן מבהיר הערב את הדברים שצוטטו בשמו היום בכנס המי"ל: "עובדי המדינה הם שותפים נאמנים וממובילי השיפור בשירות הממשלתי לציבור. אני מאמין כי ניתן להגיע להסכמים ולהפוך את שיתוף הפעולה עם עובדי המדינה למנוף מרכזי בשיפור השירות". כמוכן, יש לציין כי השר איתן ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה מר אריאל יעקובי חתמו על באחרונה על מזכר הבנות ומקיימים קשר שוטף לקידום הרפורמה

ביטוח ישיר, פמי פרמיום ובזק בינלאומי - הזוכים בפרס המי"ל למצויינות בשירות. זוהי שנה השמינית ברציפות שבה מוענקים פרסים לנותני השירות במשק ובמגזר הצבורי.

ביטוח ישיר זכתה במקום הראשון בקטגוריית 'שירות לקוחות כשותף עסקי אסטרטגי ומוביל שינויים בארגון', החברה זכתה עבור פרויקט "האוסקר של השירות". במקום השני זכתה מכבידנט ובשלישי מירס תקשורת.

פמי פרימיום זכתה בקטגוריית 'חדשנות ומקצוענות בשירות לקוחות' (עד 500 עובדים) בעבור הפרויקט "שירות פרימיום", אליה הצטרפו במקום השני והשלישי החברות משקר ולהבות שירותים.

בקטיגורית 'חווית לקוח' זכתה במקום הראשון חב' בזק בינלאומי ובמקומות השני והשלישי בקטגוריה זו זכו החברות פז נפט/yellow ולאומי קארד.

עם פרסום הזוכים אמרה פנינה שנהב, מנכ"לית המי"ל: "למרות המשבר הכלכלי, כמות ואיכות העבודות שהוגשו, מוכיחות שיותר ויותר חברות רואות בשירות ערך אסטרטגי, חברות רבות עשו השנה קפיצת דרך בהעצמת חווית הלקוח. השוק הישראלי מצליח יותר ויותר לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים".