שר המשפטים יעקב נאמן הסכים לפרוש למען ממשלת אחדות

כך חשף אמנון אברמוביץ' בחדשות ערוץ 2 ■ נאמן הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יחזור לעסקיו הפרטיים כעורך דין ומישהו אחר ימלא את תפקידו

שר המשפטים, יעקב נאמן, הסכים לפרוש מתפקידו למען ממשלת אחדות - כך חשף הערב (ד') אמנון אברמוביץ' בחדשות ערוץ 2.

נאמן הציע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יחזור לעסקיו הפרטיים ומישהו אחר ימלא את תפקידו. נאמן הוא עורך דין וממקימי משרד עוה"ד הרצוג, פוקס, נאמן ושות'.

בראש הקשר עמד ח"כ יעקב אדרי מקדימה, שאחד התנאים שלו היה לסדר תפקיד מנכ"ל לאורלי יחזקאל, העוזרת הקרובה והוותיקה שלו. אדרי צירף לתוך העניין גם את ח"כ מאיר שטרית. כזכור, ח"כ אדרי תמך בשטרית בפריימריז בקדימה - לא בציפי לבני ולא בשאול מופז. לשטרית מצדו הייתה בקשה צנועה אחת: תיק החינוך. ראש הממשלה לא התרגש והבהיר: אפגע בגדעון סער.

רק שלשום (ב') החליטה סיעת קדימה לדחות את הצעת ראש הממשלה ולא להיכנס לממשלה. מקדימה נמסר בזמנו: "מדובר בהחלטה שהתקבלה פה-אחד בישיבת הסיעה, בה הוחלט לדחות את הצעתו של ראש הממשלה להיכנס לקואליציה במתכונת הנוכחית".

נתניהו אמר כל העת כי הצעתו רצינית: "אסכים גם לצרף שר נוסף מקדימה לקבינט. אני אומר זאת כי ההצעה שלי רצינית וכנה, ובעיקר מפני שלנגד עיניי עומד הרצון לחזק את ישראל אל מול האתגרים הביטחוניים".