הערכות: אישום נגד וינרוט בפרשת שוקי ויטה - בימים הקרובים

עפ"י החשד, יעקב וינרוט - מעורכי הדין הבכירים בישראל - ייצג את שוקי ויטה בהליכים משפטיים שונים וגבה ממנו שכר-טרחה מופחת - ובתמורה הקל ויטה בהסכמי שומה של לקוחותיו של וינרוט כגון גאידמק ומיכאל צ'רנוי

על-פי הערכות במערכת המשפטית, פרקליטות המדינה צפויה להגיש בימם הקרובים כתב אישום נגד עו"ד יעקב וינרוט בפרשת שוקי ויטה.

בפברואר השנה החליטה הפרקליטות להעמיד לדין את וינרוט ורו"ח זאב פלדמן בפרשה, בכפוף לשימוע. ויטה חשוד כי כפקיד שומה גוש דן ערך הסכמי שומה "מיוחדים וחריגים" לנישומים שונים, ובהם ארקדי גאידמק וזאב רוזנשטיין, תוך חריגה מסמכות. זאת, לאחר שנמצאו הסכמי שומה בהם איפשר לאנשי עסקים לשלם מס בגובה אחוזים בודדים בגין הכנסה של מאות מיליוני דולרים מחו"ל.

המשטרה חקרה עורכי דין ורואי חשבון שייצגו נישומים מול ויטה, בהם וינרוט ופלדמן. על-פי החשד, וינרוט - מעורכי הדין הבכירים בישראל - ייצג את ויטה בהליכים שונים וגבה שכר-טרחה מופחת בבית הדין לעבודה. בתמורה הקל ויטה בהסכמי שומה ללקוחותיו של וינרוט, בהם גאידמק, מיכאל צ'רנוי ועוד, כאשר וינרוט מקבל שכר-טרחה "שמן" מהאוליגרכים.

השימוע לוינרוט היה נערך ביולי השנה. כעת, ככל הנראה, החליטה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

וינרוט אמר בעבר כי שכר-הטרחה שגבה מוויטה הוא הסכום שהוא נוהג לגבות משכירים, וכי לא ייצג אותו כשהוא טיפל בלקוחותיו, ולכן לא היה ניגוד עניינים. כן הסביר כי ביקש מפלדמן לייצג את לקוחותיו מול ויטה, כיוון שמשרדו אינו עוסק בענייני שומה, ופלדמן קיבל מהם את שכרו.