פורטסמות' בדרך לפירוק?

מס הכנסה באנגליה נתן דד-ליין לקבוצה להסדיר חובותיה לפני שידרוש להכריז עליה כפושטת רגל; סאשה גאידמק לא יודע מי הבעלים של המועדון, והאם יראה את הכסף בגין מכירת הקבוצה

יום לא פשוט עבר אתמול (ד') על פורטסמות'. בערב הפסידה קבוצתו של אברם גרנט 4-1 לארסנל והיא עדיין ממוקמת עמוק במקום האחרון בפרמיירליג, אבל חדשות צפויות פחות התקבלו בבוקר: רשויות המס באנגליה הגישו עתירה נגד הקבוצה, בעקבות חוב המוערך ב-3.5 מיליון ליש"ט שעדיין לא שולם.

למועדון יש זמן עד ה-10 בפברואר להחזיר את החוב, אז יערך שימוע בנושא, ואם העניין לא יטופל, ייתכן והקבוצה תיאלץ להכריז על פשיטת רגל. מבחינת הנהלת הפרמיירליג, ממאזנה של קבוצה המגיעה לפירוק יורדים באופן אוטומטי 9 נקודות. עונש כזה יחרוץ ככל הנראה את גורלה של פורטסמות' בפרמיירליג.

"עד היום, שילם הבעלים החדש של פורטסמות', עלי אל-פרג', 9.7 מיליון ליש"ט למס הכנסה, והוא נחוש להסדיר את החוב שנותר", נמסר בהודעה רשמית מטעם המועדון.

הסנקציה האפשרית הזאת מצטרפת למכה נוספת שספגה פורטסמות' לפני כחודשיים, אז הודיע ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל הפרמיירליג, כי על הקבוצה יוטל אמברגו בחלון ההעברות של חודש ינואר שייפתח מחר, במידה ולא תסדיר חובות עבר בשווי 10 מיליון ליש"ט, כאשר רוב הסכום הוא לקבוצות אחרות בגין דמי העברת שחקנים. בחודש הבא אמורה פורטסמות' לקבל מהפרמיירליג 7 מיליון ליש"ט בעבור זכויות השידור שלה, אך במקרה של אי-הסדרת החובות, הנהלת הליגה האנגלית תעביר את הכסף לנושיה של "פומפי".

בתוך כל הבלאגן הזה, דיבר אתמול עם ה"גרדיאן" סאשה גאידמק, הבעלים הקודם של המועדון, והצהיר כי הוא "מתוסכל" מכך שהוא לא באמת יודע מי הבעלים של פורטסמות', והאם הוא באמת יקבל את הכסף שמגיע לו. בנו של ארקדי אמור לקבל בחודש הבא 9 מיליון ליש"ט בגין מכירת הקבוצה, ועוד 19 מיליון ליש"ט ב-2012.

כזכור, גאידמק מכר את הקבוצה בספטמבר לאיש העסקים מאבו-דאבי, סולימאן אל-פאחים, אך האחרון העביר את השליטה בתוך מספר שבועות לידיו של עלי אל-פרג' הסעודי, שמעולם לא ביקר במועדון מאז הרכישה ומתקשה להסדיר את חובותיו, למרות שהוגדר על-ידי המנכ"ל פיטר סטורי כ"מיליארדר". על-פי פרסומים בתקשורת האנגלית, מוקף אל-פרג' ביועצים ישראלים, ביניהם סוכן השחקנים פיני זהבי, רוני מאנה ועורך הדין דניאל אזוגי, שהואשם בשנה האחרונה על-ידי איציק קורנפיין בלקיחת כספים במרמה מקופתה של בית"ר ירושלים.