הספקולציה חוגגת: גבעות עלתה 6.25%; בורגן: "כדאי להיזהר"

גלובס tv השותפות קדחה שלוש ליבות בשכבת המוהילה באורך של כ-9 מטרים כל אחד ■ בליבות נצפה נפט והן יישלחו לבדיקה וניתוח מעבדתיים בחו"ל ■ רק לאחר סיום הקדיחה ובחינת הממצאים ניתן יהיה לומר אם מדובר בבאר מסחרית ■ המניה ריכזה מחזור של כ-227 מיליון שקל

גבעות יהש והאופציות שלה שוב פותחות מבערים לאחר שהחברה פירסמה היום (ה') עדכון בקשר לקידוח מגד -5 לפיו ניתנת בזה הודעה כי השותפות קדחה שלוש ליבות בשכבת המוהילה באורך של כ-9 מטרים כל אחד. שכבת המוהילה הינה שכבה תת קרקעית שהינה שכבת המטרה של הקידוח.

בליבות נצפה נפט והן יישלחו לבדיקה וניתוח מעבדתיים בחו"ל. נציין כי כבר לפני כשבוע ב-24 בדצמבר, דיווחה החברה על מציאת נפט בקידוח זה ונסקה בכ-230%.

לדברי החברה היום, הקידוח ממשיך כמתוכנן במטרה להגיע לעומק סופי של כ 4,800- מטרים. השותפות נמצאת בשלב זה במהלך הקדיחה ורק לאחר סיום הקדיחה ואיסוף הנתונים מכל הפעולות הנחוצות כולל ביצוע לוגים חשמליים, תוצאות הבדיקה של הליבות ומבחני הפקה ועיבודם יוכל השותף הכללי לגבש הערכה באשר לשאלה האם מדובר בבאר מסחרית.

השותפות מבקשת להדגיש ולהבהיר כי המידע המוסמך היחיד בעניין חזקת ראש העין וקידוח מגד 5 מצוי בתשקיף המדף שפרסמה השותפות ביום 19 במאי 2009 ובדו"חות שפרסמה השותפות לאחר מכן.

"זו אמנם אינדיקציה חיובית נוספת אך כדאי לצנן את ההתלהבות", אומר האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון. "ישנן עוד משוכות משמעויות העומדות בפני החברה: לוגים חשמליים ומבחני ההפקה. היא תצטרך לעבור אותן בחודשים הקרובים ועד אז רצוי לצנן את ההתלהבות וכדאי להיזהר".