עוזי לנדאו: האוצר יכול לקזז חלק מייקור המים בהורדת המע"מ

שר התשתיות הגיב לדברי מבקר המדינה בדבר אי-כוונתה של הממשלה לכבד את המלצות המבקר ולהשהות את ייקור המים ■ מגלגל את האחריות מהתשתיות לאוצר: "ייקור של 25% במים אכן יהיה; אם האוצר לא יתערב, הציבור יצטרך לשלם"

שר התשתיות, עוזי לנדאו הגיב הבוקר (ו') לדברי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס אתמול, בדבר אי כוונתה של הממשלה לכבד את המלצות המבקר ולהשהות את ייקור המים.

כזכור, מיכה לינדנשטראוס אמר אתמול כי "לא ייתכן שהממשלה לא תכבד את החלטות ועדות הכנסת ואת המלצות מוסד המבקר". יו"ר הועדה לביקורת המדינה, חה"כ יואל חסון, זימן ישיבה מיוחדת של הוועדה בראשותו, שבה התבקשו להופיע שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התשתיות לנדאו.

הבוקר לנדאו דיברי בגלי צה"ל ולמעשה גילגל את האחריות למשרד האוצר: "ייקור של 25% במים אכן יהיה. חייבים להציל את משק המים, ואם האוצר לא יתערב הציבור יצטרך לשלם". לנדאו אמר כי "הורדת המע"מ בחצי אחוז, עליה הכריז שר האוצר שטייניץ השבוע, יכולה בהחלט לקזז חלק מייקור המים - האוצר יכול להשלים את ההפרש".

דבריו של לנדאו יכולים להתפרש כהתקפלות או כפשרה, בתגובה לביקורת הקשה של מבקר המדינה על המדיניות של הממשלה בסוגיית ייקור המים. למעשה, לנדאו מכיר בזאת שההחלטה שלא לאמץ את המלצות מבקר המדינה יכולה להיות מוטעית, אבל הוא מסיט את האחריות ממשרד התשתיות למשרד האוצר.

ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.