אפריקה ישראל תשלם היום 112 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ט'

זאת, מתוך סכום כולל של כחצי מיליארד שקל ■ הפירעון החלקי ישמש לסילוק מלוא הריבית הצבורה בגין סדרה ט' בסך של 3.47 מיליון שקל, וכן לפירעון חלקי של הקרן בהיקף של 109 מיליון שקל

אפריקה ישראל תעביר היום (א') 112.6 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ט' שלה, קרי כ-20% בלבד מהחוב בסדרה זו. זאת, בהתאם לפשרה שהושגה באחרונה בין הצדדים, במסגרתה תבצע אפריקה פירעון של חלקי של אגרות החוב סדרה ט' שלה.

כזכור, ב-10 בנובמבר הגיע מועד הפירעון של אג"ח ט', הסדרה הקצרה ביותר של אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב. החברה הייתה אמורה לשלם את הקרן והריבית בסך של 550 מיליון שקל לבעלי אג"ח ט', אולם היא שילמה רק את הריבית בסך של כ-5 מיליון שקל ונמנעה מלשלם את הקרן בטענה של "העדפת נושים".

אפריקה הייתה אז בעיצומו של מו"מ מול המוסדיים והבנקים כדי להגיע להסדר חוב, וגם לאחר שהגיעה למתווה הסדר עימם המשיכו מחזיקי אג"ח ט' במאבקם מול החברה במטרה לקבל את כספם בחזרה. באחרונה הוסכם בין הצדדים כי רכיב המזומן שיקבלו מחזיקי אג"ח ט' יהיה גבוה משאר הסדרות, וכי הם יספגו פגיעה פחותה יותר של פריסת החוב.

סכום הפירעון החלקי ישמש לסילוק מלוא הריבית הצבורה בגין אגרות החוב (סדרה ט') בסך של 3.47 מיליון שקל וכן לפירעון חלקי של הקרן והפרשי ההצמדה שנצברו בגינה בסך של 109 מיליון שקל.

עפ"י הודעת החברה לבורסה, הכספים יועברו היום לידי הנאמן של אג"ח ט', והמועד הקובע לזכאות לקבלת סכום הפירעון החלקי הוא ביום שלישי הקרוב (5 בינואר). התשלום יבוצע ביום ראשון, ה-17 בינואר.