קרסו נדל"ן נכנסת לפעילות במסגרת תמ"א 38

רוכשת השליטה בחברת "גמול פרויקטים מיוחדים" ■ במסגרת העסקה קיבלה קרסו נדל"ן את זכויות הבנייה בתשעה בניינים המיועדים לתוספות בנייה במסגרת תמ"א 38, תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה

חברת קרסו נדל"ן נכנסת לפעילות במסגרת תמ"א 38 על ידי רכישת השליטה בחברת "גמול פרויקטים מיוחדים" המתמחה בתחום. זאת, לאחר שביולי הוצעה אופציה לאחד מבעלי המניות בחברה לקנותה, אך היא לא מומשה.

במסגרת העסקה קיבלה קרסו נדל"ן את זכויות הבנייה בתשעה בניינים המיועדים לתוספות בנייה במסגרת תמ"א 38, תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, המאפשרת גם בניית דירות חדשות מעל המבנה הקיים ומכירתן.

בפורטפוליו של גמול קיימים תשעה פרויקטים המצויים בהליכי רישוי - בערים רעננה, כפר סבא, הרצליה, פתח תקווה, רמת גן וראשון לציון - שבמסגרתם נחתמו הסכמים עם הדיירים. השנה יחל שלב הביצוע. במסגרת העסקה לרכישת "גמול פרויקטים", תבצע חברת קרסו עבודות שיפוץ וחיזוק במבנים ותקים 45 יחידות דיור חדשות על גגות המבנים. היקף ההשקעה הכולל בעבודות הביצוע מוערך בכ- 60 מיליון שקל.

לדברי דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, כניסתה של החברה לפעילות במסגרת תמ"א 38, הינה חלק מתכנית אסטרטגית על פיה תמקד החברה את פעילותה בשנים הקרובות בפיתוח נדל"ן למגורים ולמשרדים. "החברה מקיימת מגעים להוספת בניינים נוספים לפורטפוליו החברה הקיים במסגרת פעילות תמ"א 38 בערים מרכזיות, לרבות תל אביב", אמר פרנס. "להערכתנו, הפעילות במסגרת תמ"א 38 באזורי הביקוש תתגבר ותאפיין את השנים הקרובות, בעיקר מסיבות של מחסור בקרקעות זמינות וביקושים גבוהים לדירות באזורים אלה".

נזכיר כי ביולי העניקה חברת גמול נדל"ן, שבשליטת גמול השקעות של ליאון רקנאטי, אופציה למכירת השליטה (58% מהמניות) ב"גמול פרויקטים" לחברת א.אדלר, אחת מבעלי המניות בחברה, שמתמחה בבנייה לפי תמ"א 38. זאת, בתמורה להחזר הלוואת בעלים בסך של 4 מיליון שקל ותקבולים מפרויקטים, בין היתר. האופציה, כאמור, לא מומשה.