התעשיינים לממשלה: "בטלו המכרז לייצור המדים בסין"

רמזי גבאי, יו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים פנה במכתב לשרים שטייניץ, אהרונוביץ' ובן-אליעזר ובו דרישה כי ינחו את הגורמים הרלוונטיים לרכוש את מדי השב"ס והמשטרה מתוצרת כחול-לבן בלבד

יו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים, רמזי גבאי, העביר מכתב חריף לשר האוצר, יובל שטייניץ, לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ולשר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, בדרישה לבטל את המכרז שייסגר בימים הקרובים, לייצור מדים של המשטרה והשב"ס בסין. גבאי ביקש במכתב מהשרים, כי ינחו את הגורמים הרלוונטיים לרכוש את המדים מיצרנים ישראליים בלבד.

המדובר במכרז של שב"ס בהיקף של 10 מיליון שקל, שייסגר בסוף החודש ויספק לסוהרים 145 אלף פרטי לבוש. מכרז זה יכול לספק ל-80 עובדים, בעיקר בפריפריה בצפון הארץ, בקריית שמונה ובכפרי הדרוזים, תעסוקה במשך שנה.

"האם, לנוכח הנסיבות לא ראוי, חיוני ודחוף שהשר והממשלה יתקינו תקנה כהוראת שעה, כדי להציל למעלה מ-80 עובדים (לשנה) מציפורני האבטלה? במה תעזור תוכנית 'אורות לתעסוקה' או תוכניות אחרות אם אין תעסוקה? גם רה"מ נדרש לבעיה זו", כתב יו"ר איגוד הטקסטיל, רמזי גבאי.

"כיצד מתיישבת העובדה שיד אחת של הממשלה משקיעה בקמפיינים תקשורתיים בקריאה לעם ישראל לרכוש מוצרים תוצרת כחול לבן, ויד שנייה מוציאה הזמנות לרכש בסין?" סיכם גבאי.