שקלאר התחייב לאוצר: הרפורמה ברשות השידור תיחתם בקרוב

בתוך כך, עקב מצבה הכספי של הרשות הופסקו שירותי הניקיון במשרדים בת"א ■ בעקבות פניית "גלובס" הובטח לחברת הניקיון "רשת ביטחון" כי בסוף החודש יועבר הכסף מהרשות, והחברה החזירה את אנשיה לעבודה

אם הרפורמה ברשות השידור על סף חתימה סופית? על-פי גורמים במשרד האוצר, מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, התחייב בפני האוצר כי בתוך "מספר שבועות" תיחתם הרפורמה ברשות. באוצר נותנים גיבוי לשקלאר, שבימים אלה מנסה להגיע להבנות מול העובדים על הסכמי ההעסקה החדשים.

מהרשות נמסר כי "הנהלת הרשות, על-פי דרישות הוועד המנהל ומשרד האוצר, גיבשה תוכנית להפחתת הגירעון לתקציב שנת 2010. הצעדים הם מודולאריים, וחלקם החלו כבר היום. רק חתימה על הסכמי הרפורמה, ובהם ההסכמים עם נציגויות העובדים והסכם מימון עם משרד האוצר, יוכלו להביא לאיזון מלא של התקציב".

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי שירותי הניקיון במתקני רשות השידור בתל-אביב הופסקו, זאת לאחר שרשות השידור לא שילמה לחברות התפעול שאמורות לספק את שירותי הניקיון. לאור זאת נערמת אשפה בתחנות הרדיו והטלוויזיה בקריית השידור.

ל"גלובס" נודע עוד כי הרשות הפסיקה לשלם לספקים כבר באוגוסט האחרון, וכי עובדים ברשות פנו למשרד הבריאות בנושא.

"רשת ביטחון" היא החברה המעסיקה 14 עובדי ניקיון עבור רשות השידור בתל-אביב. ביום שישי האחרון, לאחר שניסיונותיו לקבל תשובות מהנהלת הרשות באשר לכסף אותו היא צריכה להעביר לו, הודיע מנהל החברה שמואל גריידי לעובדיו להפסיק להגיע לעבודה.

על-פי הערכות, רשות השידור חייבת לחברה של גריידי למעלה מרבע מיליון שקל. לדבריו, המענה היחיד שהוא קיבל מהרשות הוא כי "אין כסף".

נציין כי בעקבות פניית "גלובס" הובטח לחברת "רשת ביטחון" על-ידי רשות השידור כי כבר בסוף החודש יועבר הכסף, והחברה החזירה את אנשיה לעבודה.

מרשות השידור נמסר, כי "מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, לא התחייב למשרד האוצר כי הרפורמה ברשות תיחתם בקרוב , אלא הביע תקווה שכך יהיה, שכן אחרת לא היה מחליט על צעדי החירום".