הנקראות ביותר

ריס: ירידה של 6.5% בפדיונות האופנה בקניונים בדצמבר

בחודשים נובמבר-דצמבר 2009 יחדיו נרשמה ירידה של 0.5% בלבד במכירות ■ הקונים כבר לא כל-כך מתרשמים מה"שוקינג סייל" של עזריאלי, והוא רשם ירידה של 28% בהשוואה למכירה ב-2008

חודש דצמבר לא הביא עמו בשורה של ממש, ומכירות האופנה וההנעלה בקניונים רשמו ירידה של 6.5%. כך עולה מנתוני מערכת ריס המשקפים נתוני קופות ב-1,220 חנויות זהות.

בעוד שבקניונים הגדולים נרשמה ירידה של 6%, בפאוור סנטרים נרשמה ירידה חדה יותר שעמדה על 7.5%. כמו כן, בתחום אופנת הגברים נרשמה ירידה חדה יותר (6.5%-) לעומת תחום אופנת הנשים (4.5%-).

הירידה במכירות הושפעה גם מעיתוי חג העיד אל-אדחה שחל בחודש דצמבר, ואילו ב-2009 הוא חל בנובמבר.

בהתייחס לנתוני חודשים נובמבר-דצמבר יחדיו, נתונים המנטרלים את השפעת העיד אל אדחה, נרשמה ירידה של חצי אחוז בלבד במכירות.

"בדצמבר 2008, רשתות האופנה והקניונים היו קונים בשתי ידיים את התוצאות של החודשיים האחרונים. אין ספק כי התרחישים היו יותר פסימיים וגם אם יש ירידה - הרי שבסך-הכל אין קטסטרופה", אומר מנכ"ל קניון גן העיר, דדי ריזל.

המרכזים שהובילו את העלייה במכירות בחודשים נובמבר דצמבר 2009 הם בי"לו סנטר (11.7% ), דיזנגוף סנטר (7.7% ), קניון קריית-אונו (7.6% ), קניון מול הים (6.5% ), קניון לב חדרה (6.5% ), קניון השרון (6% ) וקניון רמת-אביב (5.5% ).

קניון ממילא ממשיך את מגמת ההתחזקות עם עלייה של 21% בפדיון, אולם הפדיון בו עדיין נמוך משמעותית מהרמה הארצית הממוצעת. קניון מודיעין מתחזק אף הוא עם עלייה של 13%, ולראשונה הוא אף עובר את ממוצע הפדיון הארצי, אם כי הוא רחוק עדיין משמעותית ממוצע הפדיון בקניונים בלבד.

ירידות נרשמו בקניון עזריאלי (3.7%-), הקריון (3.6%-), קניון רננים (2.8%-) וקניון הנגב (2.1%-).

מניתוח מיוחד של מבצע ה"שוקינג סייל" של קבוצת עזריאלי שנערך בתחילת דצמבר עולה כי המכירות בימי המבצע היו ב-2009 נמוכות ב-28% בהשוואה למכירות ה"שוקינג סייל" ב-2008. הנתונים אינם כוללים את המכירות בקניון גבעתיים, שלא היה חלק מעזריאלי בעבר.

בימי המבצע נרשמה אמנם עלייה של 95% במכירות חברות מערכת ריס, אולם קדמה להן ירידה של 20% במכירות ב-3 הימים שלפני המבצע. גם בהשוואה לרמת המכירות טרום המבצע ב-2008, מדובר בירידה של 18%.

מקבוצת עזריאלי נמסר בתגובה כי "על-פי הנתונים שבידינו, חלה ירידה של 10% בפדיונות ה'שוקינג סייל' בין 2009 ל-2008. אין ספק כי נוכח נתוני השוק והעמקת המיתון, מדובר בנתון אשר מבטא מבחינתנו הצלחה".

33
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות