אילן לוין: "נגלה פחות סובלנות כלפי סכסוכי עבודה מקומיים"

הממונה על השכר מציע למנהלים להציג לעובדים את השלכות העיצומים ■ ""אנו לא רואים באוסף השביתות בתקופה אחרונה משהו מקרי, הרי מדיניות האוצר לא השתנתה. לא ברור מתי ואיך הבינו הוועדים שהרסן נפתח ושעל הנהגת ההסתדרות לשלוט בוועדים המקומיים"

"המנהלים חייבים לפתוח את הסתימות ולא לרמוז לעובדים שניתן לקבל תוספות שכר כפי שעשה מנהל רשות המים". "בחודשים הקרובים אנו נגלה פחות סובלנות כלפי סכסוכים מקומיים. המצב כרגע הוא שכל גוף, גדול כקטן, דורש בלי כל סיבה תוספת שכר ומכריז על סכסוך עבודה", כך אומר הממונה על השכר אילן לוין בשיחה עם "גלובס" בעקבות הפסקת השקט התעשייתי במשק.

לדברי לוין, המנהלים יצטרכו להתמודד עם העובדים ולא לצפות לפתרון הקל של תוספות שכר וסירוב לעבודה חלקית. "חשוב שהמנהלים ינכו שכר ויציגו את המחיר שנגבה עקב נקיטת העיצומים. המנהלים חייבים לפתוח את הסתימות ולא לרמוז לעובדים שניתן לקבל תוספות שכר כפי שעשה מנהל רשות המים, שממש הודיע לתקשורת" ציין לוין.

"אנו לא רואים באוסף השביתות בתקופה אחרונה משהו מקרי, הרי מדיניות האוצר לא השתנתה. לא ברור מתי ואיך הבינו הוועדים שהרסן נפתח ושעל הנהגת ההסתדרות לשלוט בוועדים המקומיים", ציין הממונה על השכר.

לוין קורא גם לחברת החשמל להיכנס למו''מ: "עובדי חברת החשמל יקבלו תוספות שכר רק במקרה של רפורמה - אין דרך אחרת. תחילה העובדים צריכים ליישב את הסכסוכים הפנימיים ביניהם, ולאחר מכן לנהל מו''מ בצורה מסודרת, תוך ידיעה לאן הם רוצים להוביל את החברה", הסביר לוין. לדבריו, העובדים דורשים טיפול בסוגיית הפנסיה כתנאי מקדים לתחילת המו"מ, ועל כן זה עוד טרם החל.