מילצ'ן: לא הכל בסדר בכלכלה העולמית; אנגליה תזכה במונדיאל

המיליארדר ארנון מילצ'ן ממליץ למכור את הזהב, להשקיע באמנות, קורא לצמצם את הפער בין עשירים ועניים ומהמר שאנגליה תזכה במונדיאל

הדבר הכי מדאיג היום בכלכלה העולמית הוא התפיסה הרווחת שההתאוששות האמיתית יצאה לדרך, הפדרל ריזרב לא יתערב בשוק המט"ח כדי לחזק את הדולר ושוק המניות הישראלי הוא סירת מירוץ. את הדברים הללו אמר המיליארדר היהודי-אמריקני ארנון מילצ'ן למגזין "פורבס", במסגרת תחזיות שמספקים מיליארדרים בולטים בעולם לשנת 2010.

"אסור לנו להסתכל על שוק המניות ולומר שהכל בסדר", אמר מילצ'ן. "עלינו להסתכל על שיעור האבטלה שנמצא ברמה דו-ספרתית". בהמשך אמר מילצ'ן: "העשירים צריכים להיות פחות עשירים והעניים צריכים להיות פחות עניים. עלינו לסגור את הפערים".

מילצ'ן ציין כי אם ה'פד' היה מתערב ומציל את ליהמן ברדרס, הרבה כאב היה נמנע מהכלכלה העולמית. הוא התייחס לבורסה בישראל ואמר: "שוק המניות בישראל הוא כמו סירת מירוץ; היא יכולה לשנות כיוון יותר בקלות מאשר נושאת מטוסים. כלכלת ישראל תלך בכיוון של כלכלת ארה"ב".

מילצ'ן ממליץ למכור את הזהב בעקבות הראלי החד בחודשים האחרונים, טוען כי השווקים המתעוררים הטובים ביותר הם הודו וברזיל ובאשר לשאלה מהו אפיק ההשקעה הטוב ביותר ל-2010, ענה: "אמנות". הוא ציין גם כי ההפתעה הגדולה ביותר ב-2010 יכולה להיות הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים ("יש לנו הזדמנות כזו היום") ומהמר על המונדיאל: "ברור שברזיל תזכה; אז אני מהמר על אנגליה".