עדנה תודח? קשת מתגברת את האבטחה סביב בית "האח הגדול"

(עדכון) - איומים רבים הופנו כלפי משפחתה של עדנה קנטי, המשמיעה עמדות שמאלניות בתוכנית ■ ח"כ מיכאל בן-ארי קרא להעמידה לדין על "המרדה של האזרחים הערבים" ■ 25 אלף איש בפייסבוק: עדנה תמורת שליט

בזכיינית ערוץ 2 קשת בוחנים את הגברת האבטחה סביב התוכנית "האח הגדול". זאת לאור האווירה העוינת המתגברת סביב אחת המתמודדות בריאליטי, עדנה קנטי. ל"גלובס" נודע כי בתוכנית נערכים לאפשרות שביום שבת הקרוב תודח קנטי, ואז תיאלץ לצאת לקהל בשידור חי.

באחרונה הופנו איומים רבים כלפי משפחתה של קנטי, המשמיעה עמדות שמאלניות בתוכנית. חברי כנסת קראו להעמידה לדין על "המרדה של האזרחים הערבים", כביכול, ואף הוקמה קבוצה נגדה ברשת החברתית פייסבוק. לאור הדברים התגבר החשש כי ייעשו נסיונות לפגוע בקנטי או לפחות בהתנהלות התקנית של התוכנית.

מהפקת "האח הגדול" נמסר כי "הערב בשידור החי יוכרזו המועמדים להדחה. אנו מודעים לביקורת שמופנית כלפי עדנה, ונדאג להיערך בהתאם במקרה שהיא תועמד להדחה".

מחאה בפייסבוק

כמעט 25 אלף איש כבר נרשמו לקבוצה חדשה בפייסבוק, שכותרתה "עדנה מ'האח הגדול' תמורת גלעד שליט". עדנה קנטי היא אחת מהמתמודדים החדשים שנכנסו לאחרונה לבית "האח הגדול". היא חברה קבועה בארגון מחסום ווטץ', המייצג עמדות שמאל קיצוניות.

וכך נרשם על עדנה בתיאור הקבוצה החדשה בפייסבוק: "היא חברה באירגון שהולך למחסומים של צה"ל כדי להציק לחיילים ולמרר להם את החיים, הן מקללות את החיילים ואפילו זורקות עליהם דברים, ולעומת זאת מביאות אוכל ומתנות לערבים ומעודדות אותם. בנוסף לזה הם גם נוהגות לתעד מה חיילים עושים לערבים ומלשינה על החיילים, מתראיינות לרשתות זרות ומוציאות אותנו מדינה רעה שמתעללת בערבים פה".

יש לציין כי על "קיר" הקבוצה בפייסבוק מופיעות תגובות רבות של נאצה וביטויים מסיתים נגד עדנה, שאיננו יכולים להביאם כאן, כולל איומים ברצח. בניגוד לאתרי החדשות, שם תגובות מסוג זה נמחקות על-פי רוב, בפייסבוק אין כנראה שום צנזורה.

ומפייסבוק לכנסת. לצד העניין הרב של הצופים, שמתבטא ברייטינג של כ-30% לכל פרק, תוכנית הריאליטי של קשת, "האח הגדול", מצליחה להגיע לחברי כנסת.

ח"כ בן ארי: "דבריה הם דברי בלע"

ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) שלח מכתב למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שי ניצן, בתלונה על התבטאויות של עדנה קנטי בתוכנית "האח הגדול".

לדברי בן-ארי, בתוכנית ששודרה במוצ"ש האחרון קנטי התבטאה "בצורה קשה ומסיתה, ובין היתר קראה לערבים להפר את החוק בצורה בוטה". בן-ארי קורא לעו"ד ניצן להורות על פתיחת חקירה מיידית כנגד קנטי בעקבות דבריה.

בן-ארי כתב במכתבו לניצן כי "על שולחננו נמצאות החלטות שונות, שבגין דברים מתונים הרבה יותר הורה לפתוח בחקירה ואף להעמיד לדין ולהגיש כתבי אישום נגד אנשי ימין".

בין השאר, קנטי אמרה בתוכנית ששודרה במוצ"ש: "אני הולכת למחסומים ואני רואה את כל אלפי האנשים הולכים איפה שאומרים להם ועושים בדיוק מה שאומרים להם... ואני אומרת אם היו אומרים 'החוקים שלכם תדחפו אותם לתחת, הם לא מעניינים אותנו, אנחנו לא רוצים להראות לכם תעודות זהות, ואנחנו לא עוברים מהמחסום...' - שני מיליון אנשים היו קמים, לובשים בגדים לבנים ואומרים: 'אנחנו הולכים איפה שאנחנו רצים, זו האדמה שלנו', היה נגמר הכיבוש... למה לא לפרוץ גבולות, למה? למה להקשיב לגבולות מפגרים..".

לדברי ח"כ בן-ארי, "דבריה של קנטי הם דברי בלע שיש בהם משום עבירות על החוק. הגברת קנטי קוראת למעשה לערבים למרוד במדינת ישראל, להפר הוראות של חיילי צה"ל ואף לפתוח בהתקוממות. אם לא די בכך, הרי שגם באשר לחוקי המדינה ופקודות הצבא קוראת הגברת קנטי להפר אותם, ואומרת שהיא בעצמה לא תמלא אחרי 'פקודות שנראות לי מפגרות ...'".

מזכיינית ערוץ 2 קשת נמסר בתגובה כי "כל הדיירים בבית 'האח הגדול' מוצגים לעיני כל עם עמדותיהם ועולם הערכים האישי שלהם".