הוועדה לביקורת המדינה תומכת בהקפאת תעריפי המים

שר האוצר שטייניץ הזהיר, מוקדם יותר היום, כי אם לא תחול עליה בתעריפי המים, יידרש קיצוץ רוחבי של מיליארד שקל מתקציב המדינה ■ שטייניץ תקף את מבקר המדינה: "אם הביקורת תגיד לנו מהם מחירי המים, הרי שהגופים המבקרים יצטרכו גוף מבקר בעצמם"

מהלומה לשר האוצר, יובל שטייניץ: הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת הודיעה הצהריים (ג') על "תמיכה מוחלטת בהמלצות מבקר המדינה בחוות הדעת שהכין בנושא קביעת מחיר המים".

יתרה מכך: "הוועדה קוראת למשרד האוצר להקפיא מיד את העלאת תעריפי המים המתוכננת להתבצע בעוד כמה חודשים בשני שלבים נוספים". זאת, כמובן, בניגוד מוחלט לעמדת שר האוצר ובהתאם להמלצת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שקרא להקפיא ייקור התעריפים עד להכנת תוכנית אב מפורטת לטיפול במשבר המים.

שר האוצר שטייניץ הזהיר היום כי אם לא תחול עליה בתעריפי המים, יידרש קיצוץ רוחבי של מיליארד שקל מתקציב המדינה.

בדיון בוועדה פרץ ויכוח בין שטייניץ למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שתקף את הממשלה על התעלמותה מהמלצתו להקפיא את העלאת תעריפי המים. "לא כך צריכים להתנהל העניינים במישור החוקתי ובמינהל תקין, כשבטרם יבשה הדיו על דוח המבקר, בהחלטת הוועדה לביקורת לאמץ אותה, נאמר בפה מלא שהממשלה תתעלם מהחלטות אלה", אמר לינדנשטראוס.

שטייניץ לא נשאר חייב: "מאוד חשוב לשמור על תיחום ברור בין ביקורת לקביעת המדיניות. המדיניות תמיד נקבעת מתוך ראייה של מכלול צעדים ושיקולים ואילו הביקורת השיפוטית והמנהלתית צריכה להיות מסוגלת לטיפל בדברים נקודתיים באופן ספציפי ולכן קביעת מדיניות היא אחריות הממשלה".

שטייניץ הוסיף כי "אם הביקורת תגיד לנו מהם מחירי המים, הרי שהגופים המבקרים יצטרכו גוף מבקר בעצמם. חשוב לשמור על הביקורת כביקורת".