המנכ"ל החדש של בנק אוף אמריקה תומך בהידוק הרגולציה

בריאן מויניהן: "איננו יכולים להתעלם מהעובדה הפשוטה שגרמנו חלק גדול מהנזק, ואנחנו צריכים לעזור כדי להבטיח שזה לא יתרחש שוב"

המנכ"ל החדש של בנק אוף אמריקה , בריאן מויניהן, אמר אמש (ב') שהתעשייה הפיננסית צריכה לאמץ את השינויים הפיקוחיים הצפויים, במקום להילחם בהם. עם זאת, הוא הוסיף שפיצול של הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב יהיה טעות.

בהשוואה לקודמו, קן לואיס, שפרש בסוף דצמבר, מויניהן נקט עמדה פייסנית יותר כלפי הרגולציה החדשה שמתכננים ממשל אובמה והקונגרס. "אנחנו כתעשייה לא יכולים להתעלם מהעובדה הפשוטה שגרמנו חלק גדול מהנזק, ואנחנו צריכים לעזור כדי להבטיח שזה לא יתרחש שוב", אמר מויניהן בפורום החזאים הכלכליים של צפון-קרוליינה, שערכו התאחדות הבנקאים ולשכת המסחר במדינה זו.

אחריות חלקית

מויניהן אמר שהבנקים בארה"ב נושאים באחריות חלקית למשבר הפיננסי ולקשיים הנוכחיים של הצרכנים האמריקנים. "צרכנים רבים לוו יותר משהיו צריכים ללוות, ואנחנו סייענו להם בכך", אמר.

דבריו מספקים איתות ראשון לכך שבנק אוף אמריקה, הגדול בארה"ב כיום במונחי נכסים, שכוללים בעקבות המשבר גם את בנק ההשקעות מריל לינץ' ואת חברת המשכנתאות קאנטריווייד, יתנגד להצעות להתפצל לחברת בנקאות מסחרית וחברת בנקאות השקעות נפרדות.

בריאן מויניהן, מנכ

פוליטיקאים ומבקרים רבים, כמו סנאטור כריסטופר דוד, טוענים שבנקים שנחשבים גדולים מכדי ליפול צריכים להתפצל. "אני מייצג את מה שלקוחותינו צריכים מאיתנו כתעשייה", אמר מויניהן.

"בור עמוק"

בנק אוף אמריקה התמזג עם מריל לינץ' לפני שנה, אך הרכישה הזו אילצה אותו לקבל מהממשל כספי חילוץ נוספים, לאחר שמריל לינץ' דיווח על הפסד שנתי ענק, שנבע מנכסי החובות המובנים שלו. הבנק החזיר לממשל האמריקני בחודש שעבר את 45 מיליארד הדולר שקיבל ממנו.

בהתייחס לכלכלה הריאלית אמר מויניהן שהוא אמנם צופה שיפור בשוק העבודה האמריקני כבר בתחילת השנה החדשה, אך הוא עדיין מודאג ממצבה השברירי של הכלכלה. "הבור הכלכלי שאנחנו נחלצים ממנו הוא עמוק מאוד".