חומר הבידוד בחלליות נאס"א ישמור על הקור בבניינים בישראל

חברת אקוסנס הישראלית, העוסקת בהפצת מוצרים אקולוגיים, תפיץ בלעדית את מוצרי חברת Aspen Aerogels האמריקנית, המיוצרים בטכנולוגיית ננו-טק ומשמשים לבידוד יישומים שונים

מוצרי בידוד חדשים בישראל: חברת אקוסנס הישראלית, העוסקת בהפצת מוצרים אקולוגיים, תפיץ בלעדית את מוצרי חברת Aspen Aerogels האמריקנית, המיוצרים בטכנולוגיית ננו-טק ומשמשים לבידוד יישומים שונים. מוצרי החברה האמריקנית משמשים, בין השאר, לבידוד חלליות בנאס"א.

את הזיכיון הבלעדי להפצת מוצרי האירוג'ל של אספן קיבלה חברת קליאוס החזקות, שחברה לאקוסנס לשם ההפצה בארץ, ותחת שמה יופץ המוצר. בשלב ראשון תפיץ אקוסנס את המוצרים לתחום הבנייה הירוקה ולתעשייה, בעיקר תעשיית האנרגיה והכימיקלים.

חומר הבידוד של אירוג'ל מורכב מ-99% אוויר ו-1% תרכובת ייחודית בעלת תכונת הבידוד. החומר מבודד מטווח טמפרטורות של מינוס 40 מעלות צלסיוס ועד כ-700 מעלות. החומר מאפשר מעבר של אור, וניתן לייצור ביריעות דקות מאוד, בעובי של 2-3 מילימטרים.

אספן תציג את מוצרי הבידוד בכנס הבנייה הירוקה שמקיימת היום (ד') התאחדות התעשיינים בשיתוף עם התאחדות הקבלנים והעמותה לבנייה ירוקה. אקוסנס נמצאת במגעים מתקדמים עם חברה ישראלית בתחום בידוד מבנים. אספן נמצאת בשלב פיתוח של חלון מבודד בטכנולוגיית אירוג'ל, והזיכיון שניתן לקליאוס כולל את החלון העתידי.

כ-40% מתצרוכת החשמל של בניינים מוקדשת לחימום או קירור. בידוד מאפשר לחסוך באנרגיה, ולמנוע בריחה של חום או קור. תעשיית הבידוד בישראל עדיין קטנה, ונאמדת בכ-40 מיליון שקל בשנה. השחקניות המרכזיות בה כיום הן גולמת וטמבור. אקוסנס מקווה להפוך את בידוד האירוג'ל לבנייה ירוקה לתקן מחייב בישראל.

אספן הוקמה ב-1991 כחברת סטארט-אפ במימון פדרלי. הממשל האמריקני השקיע בחברה יותר מ-40 מיליון דולר, ובסך הכול הושקעו בה כ-240 מיליון דולר, בין השאר גם מנאס"א ובואינג.