צלילה של 16% במכירות התלויות של בתים בארה"ב בנובמבר

הצפי היה לירידה של 2% ■ מדובר בירידה הראשונה במכירות לאחר 9 חודשים רצופים של עלייה ■ עוד פורסם כי ההזמנות מהמפעלים בארה"ב זינקו ב-1.1% בנובמבר לעומת צפי כי יעלו ב-0.5%

שני הנתונים שפורסמו היום בארה"ב מושכים את השוק לכיוונים מנוגדים והמדדים המובילים נסחרים במגמה מעורבת לאחר שדווח כי המכירות התלויות (Pending) של הבתים בארה"ב נתון המייצג את מספר הקונים שהסכימו לרכוש בתים קיימים, צנחו בנובמבר ב-16% לעומת צפי כי תרשם ירידה של 2% ביחס למכירות "על הנייר" שעליהן דווח באוקטובר. כך דווחה האגודה הלאומית של סוכני הנדל"ן בארה"ב.

מדובר בירידה הראשונה במכירות לאחר 9 חודשים רצופים של עלייה, כאשר הרמה שנרשמה בנובמבר נפלה ל-96 נק', הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני. מן הנתון עולה כי הצרכנים לוקחים את הזמן לאחר שתוכנית הטבות המס לקונים דירות לראשונה הוארכה. התמריץ שהיקפו עד 8,000 דולר היה צפוי לפוג בנובמבר אך הקונגרס האריך את התוכנית.

עוד פורסם היום על ידי משרד המסחר האמריקני כי ההזמנות מהמפעלים בארה"ב עלו ב-1.1% בנובמבר לעומת צפי כי יעלו ב-0.5%. מדובר בהפתעה לטובה המשקפת את הביקוש החזק במספר תעשיות כגון תעשיית הפלדה וענף המיכון התעשייתי ועד לענפי המחשבים והכימיקליים. הענפים היחידים בהם נרשמה ירידה היו כלי הרכב והמטוסים.

העלייה בנתון שהיתה של יותר מפי שניים מהצפי מוסיפה עדויות נוספות לכך שהיצרנים מתחילים להתאושש מהצניחה החדה שחוו במהלך המשבר.