רגע לפני הסניף בראשל"צ: איקאה מכרה ב-496 מיליון שקל ב-2009

לפי נתוני החברה, 64% מהמכירות הגיעו ממכירות הרהיטים ■ מכירות מחלקת הילדים רשמו את הגידול הגבוה ביותר - 23% ■ החברה תפתח במארס סניף שני בראשון-לציון ומתכננת גם סניף שלישי באזור חיפה והקריות

מתיו ברונפמן חותם שנה קמעונאית מוצלחת: רגע לפני פתיחת החנות השנייה של איקאה, החברה שבשליטתו מדווחת על גידול של 8% במכירות החברה לשנת 2009.

לפי נתונים שמסרה החברה, מכירות החנות בנתניה הסתכמו אשתקד ב-496 מיליון שקל. מקור עיקר המכירות (64%) הוא ברהיטים, ויתר המכירות באביזרים וכלים.

לדברי מנכ"ל איקאה, שלומי גבאי, למרות הורדת המחירים שחלה בשנה החולפת, שיעור הרווחיות התפעולית בחברה השתפר כתוצאה מהתייעלות תפעולית ולוגיסטית.

מכירות מחלקת הילדים רשמו את הגידול הגבוה ביותר (23%), ואילו מכירות המטבחים ופינות האוכל רשמו גידול של 10%. בתחום חדרי השינה ומערכות הקיר נרשם גידול של 9%. בממוצע גדל סל הקנייה בחנות ב-5%.

המחלקה העסקית של איקאה, העוסקת במכירות לחברות ובתי עסק ואשר נחנכה לפני 3 שנים, חתמה של 2009 עם גידול של 14% במכירות שהסתכמו ב-15 מיליון שקל.

בחודש מארס 2010 צפויה איקאה לחנוך את הסניף השני ברשת במעוין-שורק בראשון-לציון. הסניף החדש ישתרע על פני כ-24 אלף מ"ר, ויועסקו בו 500 עובדים. היקף ההשקעה בפתיחתו עומד על 400 מיליון שקל, כולל ההשקעה במבנה ובתשתיות הפנימיות.

בכוונת איקאה לפתוח בהמשך סניף שלישי באזור חיפה והקריות.