היועץ המשפטי של מפעל הפיס: "לא נבון למלא לוטו"

מנכ"ל האוצר הורה אתמול למפעל הפיס לחזור למתכונת הישנה של ההגרלות ■ היועץ המשפטי של הפיס שיחרר הערב הצהרה יוצאת דופן, לפיה הוא לא משתתף בהגרלות הפיס כיוון ש"הן לא השקעה עסקית נבונה"

החלטת מנכ"ל משרד האוצר החדש על חזרה לנוהל ההגרלה הישן הרגיזה לא מעט אנשים במפעל הפיס. לפי המתכונת החדשה יוגרלו 34 מספרים במקום 37 שהיו נהוגים עד היום. ואולם, יש אנשים שעדיין לא משתכנעים ורצים למלא טופס לוטו - אחד מהם הוא יועץ מפעל הפיס בכבודו ובעצמו, פרופ' רון שפירא.

"פעם היו קצת יותר זוכים, אבל הם זכו בפרסים יותר קטנים", אמר היועץ בראיון לחדשות 2. "מצבם של הזוכים היה גרוע יותר כי שיעור ההחזר של הפרסים - כלומר הפרס שקיבלו ביחס לסכום שהשקיעו - היה נמוך יותר".

"אני לא ממלא פיס, זו לא אסטרטגיה נבונה"

"בסך-הכל יש הרבה צביעות בעמדת משרד האוצר", הוסיף היועץ שפירא. "מצד אחד מדינת ישראל היא זו שהקימה את מפעל הפיס כעמותה שיש בה גם מוטיב של סיכון, ומצד שני היא נותנת שדר במסר כפול שהארגון פועל באופן לא ראוי".

למרות הדברים האלה, מצהיר שפירא בפה מלא כי הוא אינו משתתף בהגרלות של מפעל הפיס, מכיוון שהן השקעה לא חכמה: "אני לא ממלא פיס, כיוון שזו לא אסטרטגיה רציונלית למי שרוצה להרוויח, זו לא השקעה עסקית נבונה", אמר היועץ. "למלא פיס זה בהחלט מעשה ראוי למי שרוצה לתרום למדינת ישראל ולתרום לכיתות לימוד ולאשכולי פיס".

עד לשעה זו טרם התקבלה תגובה רשמית ממפעל הפיס.