קב' שיכון ובינוי זכתה במכרז השוק הסיטונאי - הציעה כמיליארד שקל

הקבוצה הזוכה מורכבת גם מחברות יורוקום נדל"ן, אביב וקנדה ישראל ■ במתחם מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל-אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם

הקבוצה שמורכבת מהחברות שיכון ובינוי , אביב, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל קיבלה הודעה מבעלי מתחם השוק הסיטונאי כי היא נבחרה להליך המשא ומתן.

ההצעות המחייבות משתי הקבוצות שהתמודדו במכרז השוק הסיטונאי בתל אביב הוגשו בשני. שתי המגישות היו שתי הקבוצות שנשארו במירוץ, ומלבד הקבוצה שנבחרה התמודדה גם קבוצה המורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי ומחברת גינדי השקעות.

ל"גלובס" נודע כי הקבוצה הציעה כמיליארד שקל. כזכור, מועד קבלת ההצעה המחייבת מכל מועמדת נדחה בשבוע שעבר למרות שהמועד שנקבע מראש היה יום רביעי.

ההצעות המחייבות מכל קבוצה הוגשו בהתאם למכתב ששלחו בעלי השוק הסיטונאי למשתתפי המכרז לפני כשבועיים, בו הם הודיעו כי הגיעו לשלב הסופי במכרז. במכתב זה פירטו בעלי המתחם כי בכוונתם לקבל הצעות לרכישת שטחי הבנייה המרקמית, הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים. צוות המכרז יבחר מתוכן את ההצעה המיטבית מנקודת מבטו וינהל עם מי שהגיש את ההצעה המיטבית משא ומתן על מנת למצות את התהליך. המוכרים דוחים את מכירת ארבעת המגדלים הגבוהים במתחם משום שלהערכתם ניתן יהיה לקבל עליהם מחיר גבוה משמעותית עם התהוות השכונה.

במתחם מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל-אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

ההצעה המחייבת שהוגשה היום על ידי המתמודדות אמורה היתה לכלול פירוט בנוגע לסך התשלום במזומן ותנאי תשלום ושיעור הריבית שתתווסף, כשעל התמורה במלואה להיות משולמת תוך 18 חודשים ממועד השלמת העסקה.

מבין ההצעות שהוגשו יבחרו מוכרות השוק הסיטונאי את ההצעה הטובה ביותר. הצעה זו תזכה את המשתתף שהציע אותה בתקופה בלעדית מוגבלת בזמן (No Shop) במסגרתה ינוהל משא ומתן בלעדי בין המוכרות והמציע הנבחר על פרטי הצעתו ונוסח הסכמי המכר, מתוך מטרה למצות את ההליך ולסכם את העסקה.

כזכור, לפני שבועיים פרשה מהמכרז הקבוצה שהיתה מורכבת מהחברות חבס, תדהר, מגדל ובריטיש ישראל, ורוגובין.