קבוצות שלא יגיעו לאיזון תפעולי יורחקו מהצ'מפיונס ליג החל מ-2013

בעלי מנצ'סטר סיטי וצ'לסי דיווח השבוע על מחיקת החובות של קבוצותיהם, אך זה עשוי שלא להספיק להם: אופ"א אישרה את הרגולציות לפיהן מועדון שלא יגיע לאיזון תפעולי לא יוכל להשתתף באלופות החל מעונת 2013/14

מנצ'סטר סיטי וצ'לסי פרסמו השבוע את הדו"חות הפיננסיים שלהן, מהם עולה כי חובותיהן של שתי קבוצות הפרמיירליג נמחקו. ההשערה הרווחת היא שהשייח' מנצור בין זאיד אל-נאיאן ורומן אברמוביץ' החליטו למחוק את הלוואות הבעלים שהעניקו למועדונים שלהם, מתוך כוונה לעמוד ברגולציות החדשות של אופ"א, שלא יאפשרו לקבוצות שיש להן חובות להשתתף בצ'מפיונס ליג החל מעוד כמה עונות.

עם זאת, "הגרדיאן" מפרסם היום (ה') כי הפעולות האלו לא בהכרח יספיקו לשתי הקבוצות האנגליות. שתיהן הפסידו יחד 130 מיליון ליש"ט בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני 2009, וחוקי אופ"א החדשים, ה"פייננשל פייר-פליי", לא יאפשרו לקבוצות שאינן נמצאת באיזון תפעולי להשתתף בליגת האלופות או בליגה האירופית החל מעונת 2013/14.

לפי הפרסום, אופ"א אישרה אתמול באופן סופי את התוכנית, אך דחתה את מועד היישום שלה בשנתיים (הרגולציות היו אמורות להיכנס לתוקף כבר בעונת 2011/12) על מנת לאפשר לקבוצות שמפסידות היום כספים "נחיתה רכה" וזמן רב יותר להתארגן.

"צריך להיות קיים מודל עסקי לפיו המועדונים יגיעו לאיזון תפעולי בתוך שלוש וחצי שנים", אמר גורם באירגון הכדורגל האירופי. "הדד-ליין הוא סופי ואנחנו לא נדחה אותו".