Canpotex חתמה חוזים לאספקת אשלג במחיר 400 ד' לטון

Canpotex היא שותפות של יצרניות הדשנים פוטאש, מוזאיק ואגריום ■ להערכת Canpotex, החתימה משפרת התחזקות של שוק האשלג בעולם ■ יואב בורגן מלידר: "אינדיקציה חיובית לשוק האשלג העולמי"

לאחר האכזבה מתאגיד האשלג הרוסי BPC, הצפוי לחתום עם סין על חוזה למכירת מיליון טון אשלג במחיר של 350 דולר לטון (כולל עלויות הובלה), מזדמנת היום למשקיעי כי"ל אפשרות לחייך.

מערכת הנתונים בזמן אמת לגבי שוק האשלג Fertecon פרסמה לפני זמן קצר כי שותפות Canpotex של יצרניות הדשנים פוטאש, מוזאיק ואגריום, חתמה חוזים חדשים ביפן לאספקה של אשלג למחצית הראשונה של 2010 במחירים של 400 דולר לטון CFR. להערכת Canpotex, החתימה משפרת התחזקות של שוק האשלג בעולם.

במקביל, מדווחת Canpotex על חוזים עם מספר לקוחות בטיוואן וויאטנם במחירים של 385 ו-400 דולר לטון תלוי בסוג ואיכות.

יואב בורגן מלידר שוקי הון אמר בשיחה עם "גלובס" כי "החוזה של Canpotex מהווה אינדיקציה חיובית לשוק האשלג העולמי. אני פחות מתרגש מעצם המחיר אבל עצם העובדה כי מתחילות להיסגר עסקאות, במחירים הגבוהים מ-350 דולר לטון, היא חיובית ומאותתת אולי על יציאת שוק האשלג מהקיפאון".

נזכיר כי לאחר החתימה של BPC, אמר האנליסט גלעד שריג מבנק הפועלים כי "החוזה בסין יפתח פקק של ביקושים. סין חוזרת למגרש ותתרום לעלייה בביקושים. סביר להניח שמהמחצית השנייה של 2010 נראה ירידת מלאי אצל היצרנים, וכי"ל ביניהם".

שלשום הנפיק הבנק השוויצרי קרדיט סוויס המלצה חיובית לפוטאש, כשבועיים בלבד לאחר שגולדמן זאקס נקט בצעד דומה. האנליסטים העלו את ההמלצה לפוטאש ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי" ואת מחיר היעד העלו ל-129 דולר למניה מ-119 דולר למניה, תוך שהם מציינים כי מחיר של 350 דולר לטון אשלג שחתמה BPC עם סין מסמן את התחתית המיוחלת. "אנו מצפים שהשיפור בתמחור, התנאים כלכליים טובים יותר עבור החקלאים והמחירים האטרקטיביים של האשלג לעומת התירס - ידחפו התאוששות יציבה בביקושים", כתב האנליסט לארס קלברג.