מנהלי כספים מתעלמים מסיכונים הקשורים לשינוי האקלים

כך לפי סקר חדש, שהקיף 500 מנהלי נכסים גדולים בעולם ■ "המדובר בסוגיות עסקיות משמעותיות, שמשפיעות על הפורטפוליו שלנו"

כמעט חצי ממנהלי הכספים ברחבי העולם מקבלים החלטות השקעה מבלי לקחת בחשבון סיכונים או הזדמנויות הקשורים לשינוי האקלים. כך לפי סקר שפורסם אתמול (ד') ע"י קואליציה של פעילי איכות הסביבה ומשקיעים.

דו"ח שקשור לסקר ממליץ שמנהלי כספים ומשקיעים מוסדיים יבצעו לכל השקעותיהם הערכות סיכונים אקלימיים, וקורא ל-SEC האמריקני לעודד חשיפה מלאה של סיכונים אלו. "המדובר בסוגיות עסקיות משמעותיות, שמשפיעות על הפורטפוליו שלנו", אמרו עורכי הסקר לעיתונאים. "כעת, כשאנו יוצאים מהמשבר הפיננסי עם הבנה טובה יותר של סיכונים, על כולם לאמץ את הסוגיות הללו".

הסקר, שהקיף 500 מנהלי נכסים גדולים בעולם, מצא כי 44% מהמשיבים אינם לוקחים בחשבון סיכונים הקשורים לשינוי האקלים בבואם לקבל החלטות השקעה. עוד נמצא כי תעשיות שניצבות בפני הסיכונים הפיננסיים המשמעותיים ביותר, על רקע שינוי האקלים ומגבלות עתידיות על פליטת גזי חממה, כוללות חברות ביטוח, יצרניות כלי רכב וחברות חשמל. לפי הסקר, בעלי נכסים, כגון קרנות פנסיה, אינם מבקשים ממנהלי נכסיהם לנתח את הסיכונים, או רק מתחילים להעלות את הנושא.

אלכסיס קרז'סקי, מומחית להשקעות בנות-קיימא בחברת ניהול נכסים בלונדון, אמרה כי מנהלי כספים עלולים להפסיד אם לא ינתחו את ההזדמנויות או הסיכונים שקשורים לשינוי האקלים. הזדמנויות יכולות לכלול השקעה בחברות שמגיבות לרגולציה של פליטות גזי החממה ע"י סיוע לחברות תעשייתיות להפחית את הפליטות. "על מנת לנצל את ההזדמנויות בנושא האקלים ולהימנע מהסיכונים הכרוכים בשינויי האקלים, עלינו לזהות את המרוויחים והמפסידים בנושא זה", אמרה.