לאחר סגירת אפיקס: ננותרפויטיקס רכשה את תרופת האלצהיימר שלה

במקביל, שניים מ"פליטי" אפיקס, ד"ר שרון שחם וד"ר מייקל קאופמן, הקימו חברה חדשה בשם קאריופארם

חברת Nanotherapeutics רכשה את תרופת האלצהיימר של חברת אפיקס, שפשטה רגל בתחילת 2009. מוצר זה נמצא בשלב השני של הניסויים הקליניים והראה תוצאות טובות בחלק הראשון (IIa) של ניסויים אלו, הישג שלא מנע את סגירת החברה. סכום הרכישה לא נמסר, אבל מכיוון שזו רכישה מפשיטת רגל, ככל הנראה מדובר בסכומים זניחים.

רישיון למוצר ניתן בעבר לגלקסו סמית'קליין, אשר רכשה אותו ועוד 4 מולקולות של אפיקס תמורת 35 מיליון דולר במזומן ותשלומי אבני דרך עתידיים, שהיו עשויים להגיע למאות רבות של מיליוני דולרים במקרה של הצלחה.

ואולם, גלקסו ויתרה בסופו של דבר על הפיתוח, למרות התוצאות המבטיחות. בינתיים, חולה שטופלה במוצר והרופא שלה השיגו לאחרונה אישור מהרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, להמשיך טיפול במוצר תחת פרוטוקול ניסיוני.

ננותרפויטיקס פיתחה שיטה ייחודית להולכת תרופות והיא משלבת אותה במוצרים גנריים וחדשניים. לחברה מוצר אחד בשוק, לתחום האורתופדיה, ועוד מגוון מוצרים בשלבים שונים של פיתוח.

במקביל נודע ל"גלובס" כי ד"ר שרון שחם, מי שהייתה חברה בצוות המייסד של אפיקס (עוד בגלגולה הקודם, כחברת פרדיקס הישראלית) יחד עם ד"ר אורן בקר וד"ר סילביה נוימן, הקימה חברה חדשה בתחום הביוטק החישובי.

שותפה לחברה זו הוא ד"ר מייקל קאופמן, המנכ"ל הקודם של אפיקס, אשר עזב במפתיע לפני כשנה וחצי בתהליך שלמעשה סימל את תחילת הנפילה.

שמה של החברה הוא Karyopharm, כאשר שחם תנהל אותה וקאופמן יהיה בה חבר דירקטוריון ויועץ קליני. קאריופארם עוסקת בפיתוח תרופות חדשות בתחומים הקשורים לסרטן והתרבות תאים וכן בתחומים של דלקות והמערכת החיסונית. החברה כבר זיהתה מסלולי מחלה רלוונטיים בגוף האדם, אותם היא מעוניינת לתקוף.

את התרופות שיתקפו את אותן מטרות, תגלה החברה בעזרת פלטפורמה של תכנון באמצעות מחשב שפיתחה שחם.