בעקבות הקור בארה"ב: עלייה של 4% בקניות באינטרנט בחגים

הקניות באינטרנט בנובמבר-דצמבר 2009 גדלו ל-29.1 מיליארד דולר ■ בין הגורמים המרכזיים שהשפיעו על העלייה היו הנחות גדולות, אחריות על משלוחים והחורף הקשה שאילץ את הצרכנים להישאר בבית

הקניות באינטרנט בתקופת החגים האחרונה בארה"ב - נובמבר-דצמבר 2009 - גדלו ב-4% ל-29.1 מיליארד דולר. כך לפי סקר שביצעה קומסקור (comScore).

בין הגורמים המרכזיים שהשפיעו על העלייה היו הנחות גדולות, אחריות על משלוחים והחורף הקשה שאילץ את הצרכנים להישאר בביתם ולערוך את הקניות באמצעות הרשת.

מהנתונים עולה כי ביום שמסמן את תחילת עונת הקניות, המכונה "יום שישי השחור", נרשם זינוק של 11% במכירות המקוונות. בסוף השבוע שלפני חג המולד, שבו פקדה סופת שלגים את חופה המזרחי של ארה"ב, נרשמה עלייה של 13% במכירות באינטרנט.

לדברי אנליסט מחברת פורסטר, "מדובר באירוע גדול מסך חלקיו. אנשים מחפשים מוצרים זולים, ברוב הבתים יש כבר גישה לאינטרנט בפס רחב, וקיימים יותר ויותר מכשירים עם גישה לרשת".

למרות הנתונים האופטימיים אמר ז'אן פוליני, מנכ"ל קומסקור, כי קיימים גורמים שעלולים למתן בעתיד את הצמיחה במסחר המקוון, בהם שיעור האבטלה הגבוה וחובות אשראי גדולים של הצרכנים.

קטגוריית המוצרים שרשמה את הגידול הרב ביותר ממכירות דרך האינטרנט היו שעוני-יד ותכשיטים - 20% יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

היקף המכירות של מוצרי אלקטרוניקה באינטרנט גדל ב-15% לעומת אשתקד, כשהמוצרים הנמכרים ביותר בקטגוריה זו היו טלוויזיות עם מסך שטוח מסוג LCD או LED, שעליהן הוצעו הנחות משמעותיות בעונת החגים.