מייסד סיטי: הבנקים לא יזכו לאמון עד שלא יפחיתו את הבונוסים

חבילות התגמולים שמעניקים הבנקים בארה"ב לעובדיהם הפכו לסוגיה לוהטת מאז הזרים הממשל לבנקים סיוע חירום בהיקף של מיליארדי דולרים ■ ג'ון ריד בחר בעיתוי הזה כדי לתקוף את תרבות התגמולים שהשתרשה במוסדות הפיננסיים הגדולים

חבילות התגמולים שמעניקים הבנקים בארה"ב לעובדיהם הפכו לסוגיה לוהטת מאז הזרים הממשל לבנקים סיוע חירום בהיקף של מיליארדי דולרים במהלך המשבר הפיננסי. כמה בנקים השיבו את הכספים שקיבלו, במהלך שפטר אותם מהמגבלות שהטיל הממשל על תגמולי בכירים בבנקים שקיבלו סיוע פדרלי.

בוול סטריט מתכוננים לעונת הבונוסים המיוחלת, אבל ג'ון ס. ריד, אחד ממייסדי סיטיגרופ, שכיהן בעבר כיו"ר ומנכ"ל הבנק, בחר בעיתוי הזה כדי לתקוף את תרבות התגמולים שהשתרשה במוסדות הפיננסיים הגדולים.

בראיון ל"ניו יורק טיימס" אמר ריד, שפרש מסיטיגרופ ב-2000, שוול סטריט לא תזכה שוב באמון הציבור אם לא תקטין את הבונוסים אחת ולתמיד. "לא ראיתי שום דבר שמעניק לי תחושה כלשהי שהאנשים האלה למדו משהו מהמשבר", אמר ריד לעיתון. "הם פשוט לא תופסים את זה. הם חיים בעולם אחר".

ביום ו' אמר אחד מדוברי בנק אוף אמריקה שכמה מעובדי חטיבת בנקאות ההשקעות של הבנק יקבלו בונוסים גבוהים משמעותית לעומת אשתקד, למרות שלא מדובר בסכומי שיא.