ביהמ"ש הטיל קנס של 1.1 מיליון שקל על אבקו כימיקלים

זאת בעקבות תלונה של המשרד להגנת הסביבה על טיפול ואחסון לקויים של חומרים מסוכנים שבשימוש המפעל

השופט יצחק מילנוב מבית משפט השלום בירושלים גזר על אבקו כימיקלים קנס כספי בסך 800 אלף שקל בגין טיפול ואחסון לקויים של חומרים מסוכנים שבשימוש המפעל, חתימה על התחייבות להימנע מעבירות למשך 3 שנים בסך 600 אלף שקל, והפעלת התחייבות קודמת בסך 320 אלף שקל בחופף לקנס הנ"ל. כל זאת בעקבות תלונת המשרד להגנת הסביבה.

נאשם נוסף בפרשה הוא מנהל החברה והכימאי ראשי, שחוייב בתשלום קנס בסך 200 אלף שקל או 20 חודשי מאסר תמורתו, וכן חתימה על התחייבות להימנע מעבירות בהן הורשע למשך 3 שנים בסכום דומה.

נאשם שלישי, שהיה בעבר מנהל המפעל, חוייב בקנס של 100 אלף שקל או 10 חודשי מאסר תמורתו, וחתימה על התחייבות כאמור בסכום דומה.

סך הקנס הוא 1.1 מיליון שקל, ומדובר בקנס כבד במיוחד במשפטים מסוג זה בארץ.

בעקבות עתירת הסניגור, ובהתאם להמלצת שירות המבחן, בוטלה הרשעתו של נאשם מספר 4, ששימש כאחראי איכות הסביבה במפעל ועזב אותו לפני למעלה משנתיים. בית המשפט גזר עליו עבודות שירות לתועלת הציבור בהיקף של 120 שעות.

אבקו כימיקלים היא בעלת מפעל באזור התעשייה בבית-שמש לייצור וסחר בכימיקלים שונים לתעשיית הטקסטיל. בכתב האישום עלו נגדה ונגד המנהלים המצויינים לעיל אישומים שעניינם הפרת תנאים בהיתר רעלים בנסיבות מחמירות, הפרת חובתו של נושא משרה בתאגיד לפקח ולעשות כל שניתן למנוע עבירות, שניהם לפי חוק החמרים המסוכנים, התשנ"ג-1993, וכן עבירה של ניהול עסק ללא רישיון לפי חוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968.