נפתח הליך הפרה נגד קשת בגין תוכן שיווקי ב"האח הגדול"

הרשות השנייה טוענת לחשיפה מוגזמת למותג בזק בתוכנית ■ בזק היא נותנת החסות המרכזית ל"האח הגדול" זו העונה השנייה ■ עפ"י הכללים, חל איסור כי החברה המעניקה פרס תהיה גם חברה המעניקה חסות לתוכנית

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת בגין שורה של הפרת מגבלות בתחום התוכן השיווקי בתוכנית "האח הגדול".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אחת ההפרות היא חשיפה מוגזמת למותג בזק בתוכנית. כמו כן חל איסור כי החברה המעניקה פרס תהיה גם חברה המעניקה חסות לתוכנית - וגם במקרה זה מדובר בבזק.

בנובמבר השנה, לאחר התוכנית השלישית של הריאליטי המצליח, שלחה הרשות השנייה מכתב "התראה לפני הפרה" לזכיינית.

בזק היא נותנת החסות המרכזית לתוכנית "האח הגדול" זו העונה השנייה ברציפות. החברה שילמה 1.8 מיליון שקל על החסות ולמעלה מ-50 אלף דולר עבור "ברייק הזהב".

תוכנית "האח הגדול" שנבדקה היא התוכנית השלישית בעונה הנוכחית. התוכנית זכתה לרייטינג של 33.1%. בתוכנית היו אמורים המתמודדים לנחש סודות של חבריהם לבית "האח הגדול". סודו של אחד המשתתפים בתוכנית, העיתונאי גואל פינטו, הוא שבעברו הוא עבד במוקד 144 של בזק. במשך דקות ארוכות הבליטה התוכנית עובדה זאת, תוך אזכור שם החברה ושילוב קטע בו נראה מוקד 144 של בזק, כשאחת מעובדות המוקד מספרת על איכות השירות.

בראיון שהעניק באחרונה ל"גלובס" אמר סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון: "אנחנו מאוד נזהרים לחיות על הגבול בין מה שמשרת את התוכנית לבין מה שעשוי לפגוע בה. מביאים את המעורבות למסך וקל יותר לחיות איתה, בוודאי בז'אנר כמו ריאליטי. שם זה מאוד קל".

מקשת כבר נלקחה דקת פרסום בראשית השנה בגין פרסום סמוי בעונה הראשונה של "האח הגדול". אז היה זה בשל חשיפה מוגזמת למותג "ארט בורגר" של רשת ההמבורגרים מוזס.

מהרשות השנייה נמסר כי הנושא בבדיקה.

מקשת נמסר: "קשת פועלת באישור הרשות השנייה ותחת כל כלליה".