רוצים לקנות אג"חים של מנצ'סטר יונייטד? תחשבו שוב

מסמך שהפיצה אלופת אנגליה למשקיעים פוטנציאליים מפרט את הגורמים שיכולים להשפיע לרעה על ההחזרים: פרישה של פרגוסון, רגולציות של אופ"א ואפילו מנצ'סטר סיטי

בעקבות ההודעה של מנצ'סטר יונייטד על כוונתה למכור אג"ח בשווי 500 מיליון ליש"ט, על מנת להקל על נטל החובות של המועדון הנאמדים בקרוב ל-700 מיליון ליש"ט, הפיצה אתמול (ג') אלופת אנגליה מסמך בן 322 עמודים עבור רוכשי האג"ח הפוטנציאליים.

במסמך מפורט כמובן הכוח המקצועי והכלכלי של השדים האדומים, ובין היתר מודגשת העובדה שיונייטד היא אחת משתי קבוצות הכדורגל הכי מכניסות בעולם ביחד עם ריאל מדריד (דו"חות 2008/09 מספרים על הכנסה של 278.5 מיליון ליש"ט).

עם זאת, המסמך חושף גם את החששות של יונייטד וגורמים שונים שיכולים להשפיע לרעה על היקף ההחזרים של המשקיעים. לדוגמא, פרישה של אלכס פרגוסון בן ה-68. "כל מחליף שיבוא למאמן שלנו עשוי לא להצליח כמוהו. ירידה ביכולות הקבוצה עשויה לפגוע ביכולת שלנו להביא מאמנים ושחקנים כמו שיש כיום במועדון", נכתב במסמך.

בקבוצה חוששים גם מהרגולציות של אופ"א, שאמורות למנוע ממועדונים בעלי חובות וחוסר יכולת להגיע לאיזון תפעולי מלהשתתף בצ'מפיונס ליג. "שכר השחקנים ודמי ההעברות רק עולים, מה שבא בניגוד גמור לתוכנית ה'פייננשל פייר-פליי' של אופ"א. גם דבר זה עשוי להחליש את הקבוצה מבחינה מקצועית".

עוד משהו שביונייטד מפחדים ממנו הוא מתחרים עשירים, דוגמת צ'לסי של רומן אברמוביץ' ומנצ'סטר סיטי של אבו-דאבי. "בפרמיירליג הושקעו לאחרונה כספים גדולים בקבוצות שזכו לקבל גב כלכלי, מה שמעלה את היכולות שלהן. דבר זה עשוי לגרום לנו לסיים במקום נמוך יותר בטבלה ולסכן את התוצאות שלנו בצ'מפיונס ליג, או אולי אפילו את היכולת שלנו להעפיל לשם".

גם המשבר הכלכלי שעשוי להקטין את יכולת גיוס הספונסרים ומשיכת הקהל לאולד טראפורד קיבל מקום של כבוד במסמך, בנוסף לעובדה שעל הקבוצה קיים איום מתמיד של פעולות טרור במסעותיה במזרח הרחוק ואפילו באצטדיון שלה.

מה הוביל את יונייטד למכור אג"ח?