"למעלימי מס ולעבריינים אחרים אין מקום בספורט הישראלי"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הודיעה כי תפעל לתיקון חוק הספורט שימנע פעילות משופטים ומאמנים שהורשעו בפלילים ■ בנוסף תנסה למנוע את חלוקת כספי הטוטו-ווינר לגופים שהורשעו בפלילים

שרת התרבות והספורט לימור לבנת כינסה היום (ד') לפגישה במשרדה את ראשי ענף הכדורסל בישראל, בעקבות גל האירועים האחרון שפוקד את הענף.

בתום פגישת החירום עם ראשי איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה הורתה לבנת לגבש תיקון לחוק הספורט, לפיו אנשים שמורשעים בפלילים לא יכהנו כשופטים או כמאמנים בספורט הישראלי.

"הכדורסל הישראלי אמנם נמצא בעין הסערה, אבל יש בספורט הישראלי שורה של ליקויים ובעיות אתיות קשות שמשליכות על הספורט כולו, על הספורטאים ועל האוהדים", אמרה לבנת. "יש לתת פתרונות מערכתיים לטלטלה שפוקדת את הספורט, ועל כן הוריתי ליועצת המשפטית של המשרד להגיש תיקון לחוק הספורט, שימנע משופטים וממאמנים שהורשעו בפלילים להמשיך ולפעול במגרשים. למעלימי מס ולעבריינים אחרים אין מקום בספורט הישראלי".

סנקציה נוספת שמנסה השרה להחיל היא למנוע הקצבות כספים מהטוטו-ווינר לגופים שנחקרים או הורשעו בפלילים.

"איגודי הספורט ונושאי משרות בהם שנחקרים או הורשעו בפלילים לא יוכלו ליהנות מתמיכה תקציבית של המדינה", אמרה השרה. "פניתי הבוקר לפרופ' איזי בורוביץ' על מנת שיכנס בהקדם את ועדת בורוביץ' המנחה את הטוטו-ווינר באשר לחלוקת הכספים בספורט. זאת על מנת שתחיל את הוראות אלה של היועץ המשפטי לממשלה".

לפגישה הגיעו יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל, אבנר קופל; יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני; יו"ר מכבי תל-אביב, שמעון מזרחי, ניצב בדימוס אריה עמית, שמונה אתמול על-ידי איגוד הכדורסל לכתוב את הקוד האתי; ויו"ר איגוד השופטים, ראובן וירובניק.

"ביקשתי לשבת איתכם כי משהו קורה בכדורסל המקומי", אמרה לבנת. "יש גל עכור שעובר בספורט הישראלי, ואני רוצה לומר באופן ברור: אין מקום למעלימי מס בספורט. אנחנו צריכים להחזיר את אמון הציבור בכדורסל".

לבנת שללה הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעקבות האירועים.