קונים פגישה עם כוכבים: פלטפורמה של מכרזים למפגשים עם ידוענים

חברת הסטארט-אפ Biddme מציעה מיזם המשלב בין עולם הזוהר לבין תחום המכרזים באינטרנט, והוא מייצר פלטפורמה חדשה לפגישות

האינטרנט הפך מזמן לזירת מסחר לכל מוצר או שירות. חברת הסטארט-אפ הישראלית Biddme, שהוקמה ב-2009 על-ידי אלעד כהן תורן, סבורה כי כל תחום הוא סחיר.

Biddme היא אתר שמציע פלטפורמת מכרזים, המאפשרת להיפגש עם ידוענים מכל התחומים - בידור, עסקים, מוזיקה, ספורט ודוגמנות. לדברי כהן תורן, "מדובר במיזם המשלב בין עולם הזוהר לבין תחום המכרזים באינטרנט, והוא מייצר פלטפורמה חדשה לפגישות. גיליתי שיש הרבה מאוד אנשים שהיו רוצים להיפגש עם אנשי עסקים מוצלחים ולקבל מהם טיפים, או לשמוע מפי אומנים על דרכם להצלחה, ולכן הקמתי את האתר, המהווה נקודת השקה חדשה בין מפורסמים לבין הקהל הרחב".

כדי להשתתף במכרזים יש להירשם לאתר. אחרי ההרשמה המהירה, מוצגים בפני המשתמשים כל המכרזים הפתוחים, ולצידם חלונית שמציגה את מחיר ההשתתפות, וכן אפשרות לתשלום בכרטיס אשראי.

לדברי כהן תורן, "ההצעה הזוכה היא זו הקרובה ביותר למחיר שנקבע בזמן סגירת המכרז, אך גם הייחודית, כלומר הצעה שאין זהה לה". המחיר שמשולם בפועל על ידי המשתמש הוא מחיר ההשתתפות, שיכול לנוע בין עשרות למאות שקלים.

כהן תורן מוסיף כי "אלמנט שמבדל את שיטת המכרז שבאתר הוא האפשרות להוכיח גם ידע. כך, כל גולש שהגיש הצעה נחשף למסך עם שלוש שאלות ידע, הקשורות למושא הפגישה. מי שעונה על השאלות הללו נכון, זוכה באפשרות להשתתף במכרז הבא בחינם".

כהן תורן, סטודנט למשפטים בן 23, השקיע מכספו האישי במיזם כ-30 אלף שקל. הפלטפורמה כוללת מרכיב קהילתי - 15% מההכנסות ממכרז מסוים נתרמים לארגונים ועמותות. "מדובר בכסף שמלכתחילה לא היה מוצא את דרכו לקהילה, ולכן מדובר ב-win win לכולם", סבור כהן תורן.

מהו המודל העסקי?

כהן תורן: "מלבד הכסף שנתרם לקהילה, ההכנסות מתחלקות בין הידוען, האתר והגורם שתיווך בין הצדדים, וזה יכול להוות גורם הכנסה נוסף לאומנים או שחקנים".

לדבריו, המטרה היא לא רק לייצר זירת מסחר, אלא גם לעבות את האתר ברמת התוכן וליצור אינטראקציה חברתית. "אנחנו מתכוונים לצלם את הפגישות ולהעלות אותן לאתר, במעין פורמט דוקו-ריאליטי חדש", אומר כהן תורן. בנוסף, ישולבו באתר פיצ'רים שיאפשרו לגולשים לתקשר אחד עם השני, לצד תוכן גולשים נוסף.

הפלטפורמה תושק באופן רשמי בימים הקרובים. Biddme כבר חתמה על חוזה עם ארגון שחקני הכדורגל, ונמצאת במגעים עם ארגונים נוספים, המייצגים אנשים מפורסמים בתעשייה המקומית. "בארה"ב אנשים מוכנים לשלם הרבה כסף בשביל לזכות בארוחת ערב עם וורן באפט, ולכן אני מאמין שגם בישראל פלטפורמה כזו תעבוד", אומר כהן תורן.