המבקר: להקפיא את הקידום של ראש צוות החקירה בפרשת רמון

ביקש מהמשטרה להקפיא את קידומו של סנ"צ ערן קמין, שהיה ראש צוות החקירה בפרשת חיים רמון - זאת לאור דו"ח בנושא האזנות סתר שיתפרסם בקרוב, המתייחס בין היתר לפרשת רמון ולהתנהלותו של קמין

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ביקש מהמשטרה להקפיא את קידומו של סנ"צ ערן קמין, שהיה ראש צוות החקירה בפרשת חיים רמון. זאת, לאור דו"ח בנושא האזנות סתר שצפוי המבקר לפרסם בקרוב, המתייחס בין היתר לפרשת רמון ולהתנהלותו של קמין. במסגרת הדו"ח התבקש קמין להגיב לממצאים שעלו.

בימים האחרונים הוחלט במשטרה לקדם את קמין ולהעלותו לדרגת נצ"מ, למרות פרסומו הצפוי של דו"ח המבקר. בעקבות כך פנה המבקר וביקש להקפיא את הקידום עד לאחר פרסום הדו"ח.

ממשרד המבקר נמסר כי ההקפאה נדרשת "עד לסיום תהליך הבדיקה לגבי סנ"צ קמין, שיסתיים בימים הקרובים".

המבקר הופקד לבדוק את נושא האזנות הסתר מכוח החלטת ממשלה. כפי שפורסם בזמנו ב"גלובס", הדו"ח העלה ביקורת קשה כנגד הפרקליטות והמשטרה בכל הנוגע להתנהלות החקירה בפרשת הנשיקה של שר המשפטים לשעבר רמון.

לפני כחצי שנה שלח המבקר טיוטות דו"ח ל-4 גורמים שהובילו את התיק הפלילי נגד רמון: מירי גולן, לשעבר ראש יאח"ה; פרקליטת מחוז תל-אביב פלילי, רות דוד; התובעת אריאלה סגל-אנטלר; וסנ"צ ערן קמין.

הטיוטות מתייחסות להתנהלות לקויה לכאורה מצד גורמים אלה בכל הנוגע למעורבותם בהאזנות הסתר שבוצעו בתיק רמון. עם זאת, המבקר לא מצא זדון בפעילותם.