ועדת הכלכלה של הכנסת: זיכיון ערוץ 10 יוארך בשנתיים

הצעת החוק בנושא תגיע לקריאה שנייה ושלישית בכנסת כבר בשבוע הבא ■ עד אז יגיש ערוץ 10 למועצת הרשות השנייה השלמות בעניין תוכניותיו באשר לחובותיו בתחום התוכן ותוכנית למעבר של חברת החדשות לירושלים

זיכיון ערוץ 10 יוארך בשנתיים - כך החליטה הערב (ד') ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אופיר אקוניס. כעת אמורה הצעת החוק להגיע לקריאה שנייה ושלישית בכנסת כבר במהלך השבוע הבא.

עד אז יגיש ערוץ 10 למועצת הרשות השנייה השלמות בעניין תוכניותיו באשר לחובותיו בתחום התוכן ותוכנית למעבר של חברת החדשות לירושלים. בסופו של דבר תכריע מועצת הרשות אם יוארך הזיכיון של הערוץ.

ל"גלובס" נודע כי על בסיס הנתונים שהוגשו לרשות השנייה, הארכת הזיכיון תאושר. "היצירה הישראלית הרוויחה, והוכחנו כי יש רגולציה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אקוניס.

כזכור, לפני מספר חודשים הודיע יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10, כי הוא מפסיק להזרים כספים לערוץ, ומאז נכנס עולם התקשורת הישראלי לסחרחרה, שבסופה הציג שר התקשורת משה כחלון הצעת חוק ממשלתית להארכת זיכיון הערוץ עד למעבר לשיטת הרישיונות. לאחר דיונים בין הרשות השנייה לבין ראשי הערוץ והיוצרים, הוחלט כי הערוץ יחזיר 103 מיליון שקל שהוא חייב מאז שנת 2002 בתחום התוכן, התמלוגים ודמי הזיכיון למדינה.