אירופה סיימה בעליות לאחר הותרת הריבית על 1%; דאקס עלה ב-0.4%

הייצור התעשייתי בגוש האירו עלה ב-1% בנובמבר - יותר מהתחזיות לגידול של 0.5% ■ הרשי מול קרפט: תגיש הצעת רכש לקדברי ■ שר האוצר של יפן ייעלה את נושא היואן בפגישה של ה-G7

שוקי אירופה סגרו היום (ה') בעליות שערים לאור עלייה חדה מהצפוי בייצור התעשיית ולאחר הותרת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB) על כנה ברמת שפל של 1% בדומה לתחזיות המוקדמות. גם המגמה החיובית בוול סטריט לקראת פרסום דו"חות אינטל תרמה לאווירה החיובית בשווקים השונים.

התפוקה התעשייתית בגוש האירו מצויה במגמת התאוששות מאז צנחה לשפל של כל הזמנים באפריל. את ההתאוששות מייחסים כלכלנים רבים לתוכניות התמריצים חסרות התקדים שמיישמות מדינות רבות ברחבי העולם, תוכניות אשר סייעו להחיות את הדרישה למוצרים מתוצרת אירופה בשווקים הבינלאומיים.

שוקי אסיה ננעלו בעליות שערים בהמשך לנעילה החיובית אמש בוול סטריט שהגיבה לפרסום ספר הבז' של ה'פד' שהצביע על פעילות כלכלית נמוכה אך משתפרת.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-1% ל-125.93 נקודות. טוקיו עלתה ב-1.6% בהובלת מניות הכרייה והפיננסים.

שר האוצר של יפן, נאוטו קאן, אמר כי בכוונתו להעלות את נושא היואן בפגישה הבאה של מדינות ה-G7 שתערך בחודש הבא. "אני אקשיב לדעות השעות ואמסור את עמדתי בעניין המטבע הסיני. ההשפעה על הכלכלה היפנית הינה משמעותית". קבוצת ה-G7 תדון בין השאר בצורך של סין לייסף את היואן על מנת לאזן את הסחר הבינלאומי. נציין כי סין מחזיקה ברצועת ניוד של 0.5% על היואן כשהיא בולמת באופן מלאכותי את ייסוף היואן כדי לשמור על האטרקטיביות של מוצרי היצוא שלה.

מחיר הנחושת למסירה בעוד שלושה חודשים עולה ב-0.7% ל-7,540 דולר לטון מטרי.

בורסת סידני הציגה עליות הודות לפרסום נתוני התעסוקה באוסטרליה שהצביעו על תוספת של 35,200 מקומות עבודה בדצמבר - מעל תחזיות האנליסטים לתוספת של 10,000 מקומות עבודה בלבד. שיעור האבטלה באוסטרליה ירד ל-5.5%.

בנפרד, סקר של בלומברג בקרב 5,427 קוראים באסיה הצביע על עליית האמון בכלכלה העולמית הודות להתחזקות ענף הייצור והתעשייה באיזור.

הייצור התעשייתי עלה ב-1% בנובמבר

הייצור התעשייתי בגוש האירו עלה ב-1% בנובמבר לירידה שנתית של 7.1%, כאשר אנליסטים חזו גידול של 0.5% בלבד והתכווצות שנתית של 8.4%.

בינתיים, המשקיעים ממתינים להחלטת הרבית של הבנק המרכזי של אירופה. נגיד הבנק, ז'אן קלוד טרישה, צפוי להותיר את הריבית על 1%.

הרשי תגיש הצעת רכש לקדברי

יצרנית הממתקים הרשי תתמודד על המכרז לרכישת קדברי ולהתחרות בקרפט . לקדברי יש עד ה-23 בינואר כדי להחליט העם להסכים להצעת הרכש של קראפט.

רווחי ענקית הפלדה פוסקו עלו ב-77% ברבעון הרביעי של 2009 ל-1.28 טריליון וון (1.1 מיליארד דולר).

מניית מיזוהו פייננשל עלתה בחדות לאחר שהודיעה כי היא עשויה להציע אופציות כדי להגדיל את ההון.

ענקיות הכרייה האוסטרליות ריו טינטו ו-BHP ביליטון מרכזות עניין לאור עליית מחירי הנחושת והזהב.

מניות הספנות, מיטסואי OSK וניפון יוסן ריכזו עניין לאור שיפור במצב הסחר הבינלאומי.

סיטיקון עושה מתיחת פנים

סיטיקון , החברה הבת של גזית גלוב (48%), הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בסקנדינביה ובמדינות הבלטיות, הודיעה היום (ה') כי תתחיל לפתח מחדש את מרכז הקניות Espoontori שבבעלותה הנמצא בפינלנד.

החברה מתכננת לשפץ את מרכז הקניות, ששטחו כ-10,400 מ"ר, והחניונים בו באופן שיספק את צרכי הלקוחות בתקופה הנוכחית.

לפי הודעת החברה, סיטיקון תשקיע כ-18 מיליון אירו בפרויקט בהתבסס על מקורות המימון הזמינים לה היום.