הראל רוכשת מכצמן 49% מ-G כפר-סבא לפי 709 מיליון שקל

העסקה נחתמה ע"י גזית גלוב ישראל בניהולו של רונן אשכנזי, המחזיק גם ב-25% ממניותיה ■ בהתאם להסכם בין הצדדים גזית גלוב ישראל תחזיק הן בשליטה והן בניהול של הנכס

חברת הביטוח הראל רוכשת 49% מ-G כפר-סבא מידי גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן, לפי שווי של 709 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". הסכם בין הצדדים נחתם אמש (ד').

העסקה נחתמה על-ידי גזית גלוב ישראל בניהולו של רונן אשכנזי, המחזיק גם ב-25% ממניותיה. בהתאם להסכם בין הצדדים גזית גלוב ישראל תחזיק הן בשליטה והן בניהול של הנכס.

שווי הנכס בעסקה הוא כמעט פי שתיים משווי ההשקעה של גזית גלוב ישראל בבניית המתחם, השקעה שעמדה על 360 מיליון שקל.

G כפר-סבא הוא קונספט חדשני המשלב פאוור סנטר וקניון סגור. גזית גלוב חנכה את השלב הראשון בפרויקט, הפאוור סנטר, במארס 2009, ומאוחר יותר חנכה גם את הקניון.

במתחם, המשתרע על 53 דונם, פועלים 135 עסקים (90 עסקים בקניון ו-45 עסקים במרכז הפתוח).

דמי השכירות עומדים על 20-40 דולר למ"ר במרכז הפתוח ועל 40-80 דולר בקניון. בקניון פועלות רשתות קמעונאיות מובילות כדוגמת המשביר לצרכן, פוקס, קסטרו, זארה, רנואר, ספרינגפילד, בילבונג, לי קופר, הוניגמן, TNT, קרייזי ליין, צומת ספרים, סטימצקי, ארקפה וקפה הלל. בחלק הפתוח פועלים עדן טבע מרקט, טויס אר אס, ACE, טרקלין חשמל, סופר-פארם, ארומה, בלאק בורגר, אופטיקנה ועוד.

בעת חנוכת שלב א' של המתחם אמר אשכנזי: "הרעיון היה לעשות משהו שעשינו כבר בעולם בכמה מקומות, והוא one stop shop - קרי מקום עם הרבה חניה, 135 דיירים שמסוגלים לתת לקונה את כל שרשרת הקניות שלו".

לפי תחזיות גזית גלוב, צפי ההכנסות השנתי מהמתחם עומד על 62 מיליון שקל, ואילו צפי הרווח התפעולי (NOI) השנתי עומד על 53 מיליון שקל.

העסקה הנוכחית מצטרפת לעסקה משמעותית אחרת שביצעה גזית גלוב לאחרונה - מכירת 49% מקניון רוטשילד, G בעמק ו-G יוקנעם לקרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, תמורת 315 מיליון שקל. בהתאם להסכם בין הצדדים, גזית גלוב ישראל ממשיכה להחזיק הן בשליטה בנכסים והן בניהול.