אפריקה דוחה אסיפת הנושים ל-14 בפברואר

בין הסיבות לדחייה: דיונים שטרם הושלמו עם רשות ני"ע בנוגע להיקף הדיווח למשקיעים ואופן חלוקת מניות אפי פיתוח הזרה ■ גם המגעים עם רשות המסים באשר להשלכות המיסוי של ההסדר טרם הסתיימו

אסיפת מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל תתקיים ב-14 בפברואר. כך עולה מהודעת החברה היום (ה') לבורסה. כזכור, לאחר שאפריקה ישראל הגיעה להסכמה עם מחזיקי אג"ח ט' ותגדיל את רכיב המזומן בפיצוי שלהם, בוטלה הנציגות המיוחדת של בעלי אג"ח ט' ובכך נסללה הדרך לכינוס אסיפת נושים אחת.

באסיפה שתכונס בחודש הבא אמורים מחזיקי האג"ח לאשר סופית את הסדר החוב, ובכך להביא לסיומה את סאגת ההסדר שהחלה ב-30 באוגוסט וידעה עליות ומורדות. על הבקשה לכנס אסיפת נושים חתומים כל הצדדים שהיו מעורבים בגיבוש המתווה להסדר: החברה, המוסדיים והבנקים.

עדות נוספת למורכבות הסדר החוב באפריקה התקבלה גם בבקשת החברה לכינוס אסיפת הנושים. כזכור, שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, הורתה לאפריקה לכנס אסיפת נושים עד ה-21 בינואר. ואולם, החברה טרם הספיקה להכין את כל המסמכים הנדרשים ולכן האסיפה נדחתה.

"נוכח מורכבותו של ההסדר והיקפו, דרושה לחברה (וליתר הצדדים) שהות קצרה להשלמתם", כתבה החברה לבית המשפט. החברה ציינה גם שהיא מנהלת דין ודברים עם רשות ני"ע על מנת לסכם אילו מסמכים עליה לפרסם במסגרת מחויבות הגילוי הנאות כלפי המשקיעים. "דיונים אלה, על אף המאמץ הכביר שנעשה, טרם הושלמו", מסרה אפריקה.

הסוגיה העיקרית העומדת כפסע בין אפריקה והרשות נוגעת למידת הדיווח שתיאלץ החברה לגלות באשר לחברה הבת אפי פיתוח, הרשומה למסחר בלונדון. אפי פיתוח מרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה, והיא אינה חברה ישראלית. אפריקה מציינת כי היא משלבת יועצים משפטיים מלונדון וקפריסין בדיוניה מול הרשות.

כזכור, חלק מהסדר החוב של אפריקה כולל שיפוי מחזיקי האג"ח במניות אפי פיתוח. כיוון שמניות אלה אינן נסחרות בישראל, אופן חלוקתן מהווה קושי נוסף שיש להתגבר עליו. "סוגיה זו הינה תקדימית ומורכבת והיא נבחנת על ידי החברה בשיתוף גורמים בינלאומיים; היא טרם באה על פתרונה", מסרה אפריקה.

מלבד רשות ני"ע, אפריקה מנהלת גם דיונים עם רשות המסים לבחינת השלכות המיסוי של ההסדר. החברה טרם הגיעה להסדר סופי עם רשות המסים בנוגע להשלכות המיסוי של הסדר החוב.

בסוף בקשתה לבית המשפט רומזת אפריקה כי תיתכן דחייה נוספת של כינוס אסיפת הנושים מעבר ל-14 בפברואר. לדברי החברה, "קיים קושי להעריך את הארכה המדויקת שתידרש, הנגזרת ממורכבות התהליך".