פעילים: "לדלק ישראל פוטנציאל צמיחה נוסף - קנו את המניה"

האנליסטים מעניקים לחברה המלצת "קנייה", במחיר יעד של 194 שקל למניה, פרמיה של כ-23% לעומת מחיר השוק ■"השמת הדגש על העברת תחנות להפעלה עצמית והמשך הפיתוח של חנויות הנוחות 'מנטה' עדיין לא מוצתה במלואה"

במסגרת הסקירה על שוק ההון המקומי, במחלקת המחקר של פעילים ניהול תיקי השקעות התמקדו במניית דלק ישראל , מפעילת תחנות הדלק של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה.

דלק ישראל עוסקת בשלושה תחומי פעילות מרכזיים: מגזר מתחמי התדלוק והמסחר, כולל פעילות חנויות הנוחות "מנטה"; שיווק ישיר של מוצרי נפט שונים; אחסון וניפוק דלקים. בנוסף לפעילות בארץ, לדלק ישראל החזקות בחו"ל: מחזיקה בכ-20% בדלק בנלוקס - מפעילת תחנות תדלוק בבלגיה, הולנד ולוקסמבורג; החזקה של כ-2.4% ב-Delek US בארה"ב.

בפעילים מנתחים את מגזרי הפעילות האלה של דלק, ומציינים כי מגזר השיווק הישיר מתאפיין ברגישות גבוהה למצב המשק ולכן ההשפעה על המרווחים אותם החברה הצליחה לקבל הייתה גדולה יחסית. בנוסף, חלה ירידה כמותית במכירות המגזר, כתוצאה מהפסקת מכירות ללקוחות שהגביה מהם עלולה להיות בעייתית; במגזר מתחמי התדלוק והמסחר הדברים נראים אחרת לגמרי - האנליסטים מציינים את המהלכים שביצעה החברה, אשר הגדילו את נתח השוק שלה והובילו אותה לרשום גידול בכמויות הנמכרות - במהלך הרבעון החברה העבירה מספר תחנות נוספות להפעלה עצמית והגדילה את מספר חניות הנוחות ב-17 חנויות לכ-139 חנויות. מכירות החנויות הדומות צמחו בשלוש השנים האחרונות ב-20% בממוצע, כאשר ברבעון האחרון נרשם גידול של כ-15%, נתון מעודד בהתחשב בתקופה המאתגרת, לדברי האנליסטים.

לסיכום, בפעילים מעריכים כי האסטרטגיה אותה מובילה הנהלת החברה, תחת השמת הדגש על העברת תחנות להפעלה עצמית והמשך הפיתוח המואץ של רשת חנויות הנוחות "מנטה", עדיין לא מוצתה במלואה ומהווה פוטנציאל צמיחה נוסף. בנוסף, הביצועים הטובים בתקופה לא פשוטה יחד עם פעילות בתחום דפנסיבי יחסית מובילים להמלצת "קניה" במחיר יעד של 194 שקל למניה, פרמיה של כ-23% לעומת מחיר השוק.

מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, לעומת כ-1.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה נובעת מירידה במחירי הדלקים. הרווח הגולמי הסתכם ב-200 מיליון שקל, ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי בנטרול הפרשי שער והוצאות חד פעמיות הסתכם ב-76.5 מיליון שקל, ירידה של כ-8% לעומת הרבעון המקביל. ב-9 החודשים הראשונים של 2009 הרווח הסתכם ב-213.5 מיליון שקל, ירידה של כ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.