קונאן אובראיין נכנע ללחצים: יעזוב את רשת NBC

ברשת הוחלט להעביר את ג'יי לנו מתוכנית הלילה אל הפריים-טיים, ואובראיין נדרש לאייש את המשבצת הלילית אך סירב ■ יקבל פיצוי של 30 מיליון דולר מ-NBC, בנוסף להבטחתה לדאוג לו לתוכנית חדשה ברשת אחרת

אחרי שבוע סוער ומתוקשר שבו הודיעה רשת NBC על כוונתה לוותר על שירותיו של קונאן אובראיין, מנחה "הלילה", חרף התנגדותו של השדרן המחזיק בחוזה לעוד 3 עונות בשווי 80 מיליון דולר - הבוקר (א') נראה כי ידה של רשת NBC היא על העליונה.

אובראיין, שתקף פומבית בתוכניתו את החלטת הרשת, ומאחורי הקלעים אף הבהיר כי לא יאפשר ל-NBC להפר את חוזהו, נכנע ללחצים שהפעילו קברניטי הרשת. הוא יזכה לפיצוי של 30 מיליון דולר, זאת נוסף להבטחת הרשת לדאוג לו לתוכנית חדשה ברשת אחרת.

קונאן אובראיין ג'יי לנו / צלם: רויטרס

מעומתים. אובראיין ולנו

המהלך נרקם לטובת החזרתו של ג'יי לנו הוותיק למשבצת התוכנית שאותה הגיש במשך 17 עונות ועד לפני שנה, אז החליטה NBC על מהלך של סבב בין המגישים.

מאחר שהפופולריות של לנו ירדה, בעוד הרייטינג של אובראיין נותר גבוה, הוחלט להעביר את לנו מתוכנית הלילה אל מרכז הפריים-טיים, ואובראיין נדרש לאייש את המשבצת הלילית.

אובראיין כאמור השמיץ השבוע את החלטת NBC מעל המרקע - מהלך חריג בטלוויזיה האמריקנית ובכלל. למרות שעמד ביעדי הרייטינג - להבדיל מלנו - NBC למעשה הצהירה כי ג'יי לנו חשוב לה יותר. "אידיוטים", כינה אותם אובראיין בתוכניתו האחרונה. ימים יוכיחו אם ועד כמה הוא צדק.