הדרך הבטוחה להעלאת שווי מניה

השותף הטורקי הופתע כשנכנס לחדר הסמנכ"ל וזה קרא לו לעמוד בפינה ולחכות

אנחנו חוזרים היום אל "היטרקומד ישראל", חברת ההיי-טק שמספקת לנו מידי פעם סיפורים פיקנטיים. בפעם האחרונה ששמענו ממנה, הסתבך אודי, סמנכ"ל בכיר בחברה, בחשבון הוצאות מושחת, שנקשר לביקורו בפריז. "אל תדאג", הרגיע אודי את בנג'י, המנכ"ל, שניסה להיראות זועם מול הביקורת של בעלי המניות, "שבועיים מהיום כבר לא יזכרו מה קרה כאן".

אודי צדק כמובן. בעלי המניות, רוויי אכזבות מהתנהלות החברה, שכחו כבר מהפרשייה ההיא. מידי פעם הם תוהים האם הנהלת "היטרקומד" מודעת לעובדה, שהיא אמורה לשרת את בעלי המניות שלה ולא להיפך.

והנה, בשבוע שעבר, מתוך דאגה לתדמית החברה, ארגנה מחלקת השיווק של "היטרקומד" חיזיון, שאכן עורר עניין מסוים בקרב בעלי המניות, למשך מספר ימים.

הכל החל בכך שמנכ"ל "היטרקומד טורקיה", השותף הטורקי של "היטרקומד ישראל" השמיץ בפומבי את החברה הישראלית. הוא הפיץ טענות בדבר אמינותם של מוצרי "היטרקומד ישראל" ואף רמז, שנגרמו נזקים כבדים ללקוחותיה.

אביגדור, סמנכ"ל השיווק של "היטרקומד ישראל", החליט להגיב בחומרה. הוא ציווה על דני, סגנו, שגויס לעבודה מסיבות לא מובנות ושתפקידו בחברה לא ברור לאיש, לזמן לפגישה את נציג החברה הטורקית בישראל ולמחות נמרצות בפניו.

דני, בחור חביב, יש אומרים אף מוכשר, אבל ללא ספק משועמם ונטול אחריות ממשית כלשהי, התייחס למשימה שהוטלה עליו ברצינות. הוא הזמין את הנציג הטורקי בתירוץ שברצונו לספר לו בסודי סודות על קו מוצרים חדש של "היטרקומד".

מה רבה הייתה הפתעת הטורקי, כשנכנס לחדרו של דני ב"היטרקומד". "אני אוכל עכשיו", קרא לעברו דני, "ולכן תמתין בפינה עד שאסיים". הטורקי המנומס צפה בדני עד שסיים ארוחה של ארבע מנות ושתה קפה, טורקי כמובן.

"עכשיו תפנה את הכלים למטבח. חזור אליי אחרי ששטפת וייבשת אותם וניקית את הכיור" נזף בו דני. בעוד הטורקי צועד לכיוון המטבח, הוא הבחין שכל עובדי "היטרקומד" עומדים וצופים בו.

"שימו לב", קרא לעברם דני בעברית, מתוך ידיעה שהטורקי אינו מבין את דבריו, "ככה ייעשה למי שמעליב את 'היטרקומד'. וזה עוד לא הכל. כשיחזור אליי, הוא יישב על כיסא עץ שבור שרגליו נקצצו, ואני אשב מולו על כורסת עור נוחה וגבוהה. תבינו, עובדים יקרים, ככה נוהגים בעולם, ואנחנו - חברה מודרנית ומתקדמת, עומדים בחזית העולמית בכל מה שקשור לנימוסים והליכות".

"עכשיו ערך המניה יעלה"

לאחר כשעה, שכללה גם השלכת עגבניות רקובות על האורח, כיבודו בפלאפל בן חודשיים והגרוע מכל - צפייה ממושכת ב"אח הגדול" - עזב הנציג הטורקי את משרדי החברה.

בישיבת הנהלה מיוחדת בירך בנג'י את מחלקת השיווק על הקמפיין המוצלח. אביגדור ודני, גיבורי היום, החליקו כאפות חברמניות לסמנכ"לים שהצטופפו סביבם. "קליפ ההשפלה", סרטון הווידיאו שהוקלט בסתר בזמן הביקור, הועלה ליו-טיוב וזכה בין לילה למיליוני צפיות.

במכתב לבעלי המניות דיווח בנג'י על הפעולה השיווקית הייחודית ולסיכום הוסיף: "אני משוכנע שערך המנייה של "היטרקומד" יעלה פלאים בשבועות הקרובים. קמפיינים שיווקיים מסוג זה מעלים את קרננו בבורסה, מחזקים את אמון הציבור בנו ושוב מוכיחים את הבנתנו העמוקה בשווקים הבינלאומיים, בהם אנחנו מתחרים".