השטפונות בדרום: חולצו הארבעה שנלכדו במשאית בחצבה

(עדכון) משאית ובה ארבעה בני אדם נלכדה בשיטפון במושב חצבה - כוחות הצלה רבים, משמר הגבול, המשטרה ויחידת 669 השתתפו בחילוץ ■ אדם נהרג בשיטפון בנחל ערבה, אחר נעדר

באזור מטה התמרים של מושב חצבה, בתוך שיטפון בעל עצמה רבה במיוחד נקלעה משאית ובה ארבעה בני אדם שנלכדו בתוך הזרם. כוחות הצלה רבים של יחידת חילוץ ערבה, משמר הגבול, המשטרה ויחידת 669 שהשתתפו בחילוץ, הצליחו לרשום סוף טוב לפרשה וארבעת הלכודים חולצו. החילוץ נתקל בקשיים בשל קושי להגיע ללכודים בגלל כבלי מתח גבוה שנמצאים קרוב למשאית.

מזג האוויר הסוער שפוקד את אזור הדרום כבר גבה את חייה של אישה שנלכדה במכוניתה בנחל ערבה, יחד עם שני נוסעים נוספים. בשעות הצהריים הוזעק צוות של יחידת החילוץ עין יהב לנחל, בעקבות דיווח על כלי רכב שנסחף במקום. שניים מהלכודים חולצו בעזרת מסוק צבאי, אך אחת מהם מתה מפצעיה. מצבו של השני מוגדר קל ויציב והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אנשי יחידות החילוץ, בסיוע מסוק, ערכו סריקות באזור כדי לאתר את האדם השלישי שמוגדר כנעדר, אך בשעות הערב הופסקו החיפושים שיחודשו מחר בבוקר. במקביל, לאחר תיאום עם השלטונות בירדן, הוקמו סכרים באזור על מנת לבדוק אם נסחף הנוסע לצד המזרחי.

"זה היה מבצע מאוד מורכב", הסבירה דוברת יחידות החילוץ, שביקשה להזהיר את הציבור הרחב מפני הסכנות הטמונות באזורים המוצפים. "אין להיכנס בשום בפנים ואופן למים", הדגישה. "לא ברגל ולא בכלי רכב. הסחף החזק יכול להכניע גם משאיות".

איפה ירד הכי הרבה גשם?

בשעות האחרונות נחלשו מעט הגשמים, אך בשירות המטאורולוגי מבטיחים לנו: הסערה הגדולה של היום עוד לפנינו. "כבר משעות הצהריים תיכנס לאזורנו חזית קרה נוספת, שתוריד כמויות רבות של גשם בכל חלקי הארץ עד שעות הערב", אמר ואדים לידנשטיין, החזאי התורן, בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט.

נחל צין גועש מלא במים שטפונות בנגב / צלם: יחצ

בדרום: הלימודים בוטלו, גשמים קרסו

כתוצאה מהגשמים העזים קרסו גשר ניצנה וגשר נחל לבן בנגב. לוחמי יחידת 669 של חיל האוויר חילצו שלושה בני אדם שנסחפו עם משאיתם בנחל פארן, בהם אב ובנו. במועצות האזוריות רמת הנגב ותמר הוחלט שלא לקיים לימודים.

בצהריים נסגר שוב כביש מספר 40 לתנועה לכיוון שדה בוקר, והציבור נקרא שלא להגיע למקום. במקביל מנסים אנשי מקורות וחברת החשמל לחדש את הזרם שנותק בחמישה יישובים באזור פתחת ניצן ולהחזיר את חיי התושבים למסלולם.

לאור הסקרנות הרבה, קראו בחדר המצב של המועצה האזורית רמת הנגב לחובבי השיטפונות שלא להסתכן ולבקר במקום. "גם בימים הקרובים יהיו מספיק מים בערוצים", הבטיח ערן דורון.