מחטף? שוקי אורן בראש הוועדה שמינתה את סגנו למנכ"ל ענבל

מבקר המדינה עדיין לא סיים בדיקתו האם יש מקום לפסול את ועדת האיתור ■ דירקטוריון חברת הביטוח הממשלתית "ענבל" בחר היום בסגן החשב הכללי באוצר, אבי דור, למנכ"ל החברה

דירקטוריון חברת הביטוח הממשלתית "ענבל" בחר היום בסגן החשב הכללי באוצר, אבי דור, למנכ"ל החברה. זאת, על אף שמבקר המדינה עדיין בודק האם יש מקום לפסול את ועדת האיתור.

גורמים באוצר טענו היום כי מדובר במחטף, על רקע הטענות כי החשב הכללי, שוקי אורן, שעמד בראש ועדת האיתור, מיהר למנות את סגנו לתפקיד בטרם יקבע מבקר המדינה כיצד לנהוג.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", פתח לפני כשבועיים מבקר המדינה בבדיקה נוכח טענות.

מועמדים לתפקיד מנכ"ל ענבל טענו כי אורן, העומד בראש ועדת האיתור, וסגנו, אבי גבאי, החבר גם הוא בוועדה, פועלים לכאורה לקידומו של דור, המשמש סגנו של אורן במשרד האוצר. "החשב בכללי מר שוקי אורן וסגנו מר אבי גבאי פועלים לכאורה בניגוד עניינים חמור תוך שימוש לרעה בכוחם למינוי "מועמדם" לתפקיד המנכ"ל. אבקשך לפעול ללא דיחוי לעצירת התהליך וכמו כן להורות על פסילת ועדת האיתור במתכונתה הנוכחית", כתב המועמד במכתב שנשלח ללינדנשטראוס. המועמדים ביקשו ממבקר המדינה להקפיא את הליך המינוי ולפסילת ועדת האיתור. הבוקר כאמור, הודיע הדירקטוריון בכל זאת על המינוי.

טרם נמסרה תגובה ממשרד מבקר המדינה וממשרד האוצר.