נחתם עם גרמניה הסכם על הרחבת השת"פ באנרגיות מתחדשות

בפגישה עם שר הכלכלה והטכנולוגיה, ריינר ברודרל, בה השתתפו השר בנימין (פואד) בן-אליעזר וכן השר עוזי לנדאו, דנו השרים בהעשרת יחסי הסחר שבין ישראל לגרמניה

במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם שישה משריו בגרמניה, נפגש היום (ב') שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, עם שר הכלכלה הגרמני, ריינר ברדרלה (Rainer Br?derle), וכן הוא צפוי להיפגש עם שרת המדע והחינוך, ד"ר אנט שוואן (Annette Schava). עם שר הכלכלה הוא חתם על מזכר הבנות לשיתוף פעולה.

בפגישה ציין בן אליעזר את החשיבות שרואה ראש ממשלת ישראל בשת"פ בתחומי אנרגיה מתחדשת, ואמר כי הוא מקווה שהשת"פ בין המדינות בנושא זה יהיה מרכזי בשנים הקרובות.

בפגישה עם שר הכלכלה והטכנולוגיה, ריינר ברודרל, בה השתתפו בן אליעזר וכן השר עוזי לנדאו, דנו השרים בהעשרת יחסי הסחר שבין ישראל לגרמניה, שדרוג שיתוף הפעולה במו"פ תעשייתי שבין המדינות וכן ביוזמה להקמת קבוצת עבודה משותפת למדענים הראשיים בנושא של אנרגיות חלופיות.

השפעות המשבר

ישראל וגרמניה הושפעו מהמשבר הכלכלי העולמי וכתוצאה מכך חלה ירידה של 16% במאזן הסחר שבין המדינות. למרות זאת, ראו אור מספר פרויקטים משותפים בין המדינות:

דויטשה בנק רכש 5% ממניות מבנק דיסקונט; חברת גולדנהרץ (Goldenherz) הישראלית השקיעה בבנייתו של מרכז רפואי בברלין ובפרינה; נרשם שיתוף פעולה בין חברות הפיתוח מרק ק.ג.ה (Merck KGaA) עם חברת יישום; נחתם הסכם הבנות בין משרד המדען הראשי לחברת בראון (B. Braun Melsungen AG), ונחתם הסכם הבנות בין דויטשה טלקום ומשרד המדען הראשי. בתחום האנרגיה הסולרית נרכשה סולל על ידי חברת סימנס.

ינון אלרועי, הנספח המסחרי של התמ"ת בגרמניה, ציין כי בשנה החולפת קטן נפח המסחר בין המדינות. לדבריו, ב-2009 עמד הייצוא מישראל לגרמניה על 1.2 מיליארד אירו, ירידה של 25% מהשנה הקודמת, והייבוא מגרמניה עמד על 2.6 מיליארד אירו, ירידה של 20%.