התייעלות אנרגטית במתקני האגודה למען החייל

לטענת ESCO Israel, שביצעה את הפרויקטשהיקפו 3 מיליון שקל, הוא צפוי לצמצם 20% מהוצאות האנרגיה של האגודה, להפחית פליטות גזי חממה ולחסוך כ-10 מיליון שקל

ESCO Israel השלימה ביצוע ומימון פרויקט של התייעלות אנרגטית בהשקעה של 3 מיליון שקל, במתקני נופש והארחה של האגודה למען החייל ברחבי הארץ. הפרויקט צפוי לדבריה לחסוך כ-20% מהוצאות האנרגיה של האגודה.

לטענתה, מדובר בעסקה הגדולה ביותר שבוצעה עד כה בישראל במודל ה-ESCO (Energy Service Company), הכולל מימון, ביצוע וניהול אנרגיה באמצעות חברה חיצונית.

במסגרת ההסכם מימנה וביצעה ESCO Israel התקנת בקרים בחדרי הנופש ובכיתות, החלפת גופי תאורה והפחתת תאורת חוץ, שדרוג מערכת חימום מים ובריכות והתקנת רשת חכמה (smart grid) במתקני הנופש והארחה של האגודה למען החייל.

בנוסף להתייעלות האנרגטית כללה העסקה חלוקת חשמל במתקני האגודה ומעבר ממתח נמוך למתח גבוה. אלו יאפשרו לארגון לעבור לתעריף חשמל נמוך יותר ולשפר את איכות החשמל.

ESCO (Energy Service Company) הוא מודל פעילות עסקית, במסגרתו חברת המתמחה במימון ובביצוע התייעלות אנרגטית, משקיעה בהתייעלות אנרגטית בקרב לקוחותיה. מודל ה- ESCO כולל מימון, התקנת אביזרים (בקרים, נורות ומערכות אנרגיה), מדידת החיסכון ושירות תפעולי במשך תקופת ההתקשרות. הלקוח אינו משקיע דבר, וחברת ה-ESCO היא המבצעת את כל העבודה וההשקעות ולוקחת עליה את הסיכון, תמורתו היא מתחלקת עם הלקוח ברווחי החיסכון הנוצר.