פז סולאר תקים 3 תחנות כוח סולאריות בהשקעה של 240 מיליון שקל

התחנות יוקמו בקיבוצים חצרים ועין-השלושה ועל שטח נוסף בצפון ■ פז תתפעל את התחנות למשך 20 שנה

חברת פז סולאר תקים 3 תחנות כוח סולאריות בינוניות בהשקעה כוללת של כ-240 מיליון שקל בקיבוצים חצרים ועין השלושה ועל שטח נוסף בצפון הארץ. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכמי התקשרות ל-3 השטחים. ההסכמים מאפשרים לפז סולאר לתכנן, להקים ולתפעל את התחנות למשך 20 שנה, ומאפשרים לבעלי הקרקע אופציה להיכנס כשותפים בפרויקטים.

תחנות הכוח שיוקמו בקיבוצים יהיו בהספק של 5 מגוואט וישתרעו על שטח של 100 דונם בהשקעה של 90 מיליון שקל כל אחת. התחנה השלישית תהיה בהספק של 3.5 מגוואט, על שטח של 60 דונם וההשקעה בהקמתה מוערכת ב-60 מיליון שקל.

בחודש שעבר השלימה רשות החשמל את הליך ההסדרה להפעלת מתקנים סולאריים פוטו-וולטאיים בינוניים, אם כי קיימים עדיין קשיים רבים בהיבטי התכנון והבנייה של המתקנים. למרות זאת, מקווים בפז סולאר כי יוכלו להתחיל בייצור חשמל תוך שנה.

בפז ציינו כי כל השטחים שהוחכרו מיועדים כיום לתעשייה או להנדסה, בהתאם לגישת מוסדות התכנון והבנייה, המעניקים עדיפות לשטחים אלה מבחינת האישורים הנדרשים. המועצה הארצית לתכנון ובנייה צפויה לאשר הליך אישורים מזורז לתחנות בהספק של עד 5 מגוואט הנבנות בשטחי תעשייה או הנדסה, שלפיו ניתן יהיה להסתפק באישור הוועדה המקומית.

העסקאות שנחתמו השבוע מצטרפות לעסקה שנחתמה באוגוסט אשתקד בין פז סולאר לבין קיבוץ שדה בוקר להקמת שתי תחנות כוח בהספק מצטבר של 10 מגוואט. פז סולאר משתתפת גם במכרז אשלים להקמת תחנות כוח סולארית בהיקף של 15 מגוואט.

במכרז מתוכננת גם הקמת שתי תחנות כוח גדולות בשיטה התרמו-סולארית בהספק 250 מגוואט כל אחת.

התחנות הגדולות ביותר המתוכננות כיום בשטחים פרטיים הן תחנה בהספק 100 מגוואט שיוזמת שיכון ובינוי סביבה בצאלים ותחנה בגודל דומה שיוזמת חברת סאנריי בשטחי קיבוץ אורים. שתי תחנות אלה יהיו פוטו-וולטאיות.