מקורות לא דיווחה על קשריה עם מנרב במכרז מתקן ההתפלה

מנרב, שזכתה במכרז באשדוד, שותפה עם מקורות במתקן לטיפול בשפכים

מקורות ייזום, בראשות אלי רונן, לא דיווחה על קיום קשרים עסקיים בינה ובין מנרב במהלך המכרז להקמת מתקן התפלה באשדוד, בו זכתה מנרב. מנרב הנדסה, בשיתוף החברה הספרדית Sadyt, זכו בנובמבר במכרז להקמת המתקן באשדוד, עם הצעה של 1.65 מיליארד שקל. שיכון ובינוי ו-GES, שהציעו 1.85 מיליארד שקל, הגיעו למקום השני.

מדובר במכרז יוצא דופן מבחינת הלו"ז הנדרש לבניית המתקן - 24 חודשים מרגע תחילת העבודה. במקרה של פיגור צפוי הקבלן לקנסות מצד מקורות ייזום. על-רקע לוח הזמנים הקצר החליטה חברת הנדסת התפלה לפרוש מהמכרז.

כעת מתברר כי מנרב ומקורות ייזום שותפות בפרויקט מכון טיהור שפכים - נבי מוסא בירושלים (זיכיון ל-24 שנים). בנוסף, מקורות ייזום הינה קבלן משנה של מנרב בפרויקטי מכון טיהור שפכים ב"ש ונתב"ג. גורמים בתחום ציינו כי לפחות במקרה של מתקן טיהור השפכים מדובר בקשר עסקי ע"ב מתמשך בין מנרב למקורות ייזום, ולא בעבודה קבלנית חד-פעמית.

מקורות ייזום ופיתוח בתגובה: "ועדת המכרזים של החברה פרסמה את פרטי המתמודדים בפרויקט אשדוד ואת פרטי המעורבים במישרין או בעקיפין בפרויקט אשדוד לתולדותיו. למקורות ייזום קשרים עסקיים רבים. אין בסיס משפטי לדרוש פרסום של קשרים עסקיים שלא קשורים למתקן ההתפלה.

"לצערנו, גורמים אינטרסנטיים מנסים לפגוע בהקמת המתקן ע"י חברת המים הלאומית. למרות זאת, מקורות ייזום והקבוצה הזוכה מחויבות להקמת המתקן ולאספקת מים מותפלים בלוחות זמנים חסרי תקדים", נמסר ממקורות.

עוד היום נודע כי מקורות משכה את העתירה שהגישה נגד האוצר בפרשת המכרז באשדוד. נזכיר כי מקורות ייזום הגישה עתירה נגד הוועדה הבינמשרדית לניהול מכרזים והחשכ"ל, בטענה כי הוועדה דורשת ממקורות לעמוד במחיר של 2.36 שקל למ"ק מים, שלטענתה הוא בלתי אפשרי.

היום הגיעו הצדדים להסכמה בבית המשפט - מקורות תמשוך את העתירה ותפנה ליועמ"ש לממשלה להמשך טיפול בנושא, עד לחתימת ההסכם. עוד נודע ל"גלובס" כי מקורות ייזום קיבלה מוועדת המכרזים הבינמשרדית דחייה של שבוע במועד ההגשה של הצעתה, עד ה-28 בינואר 2010. מדובר למעשה בדחייה טכנית.

מקורות ייזום הגישה לוועדה את תנאי הסף ביום שלישי. הבדיקה תיארך כשבוע, ולאחר מכן תיבחן שאר ההצעה. בוועדה ובאוצר מתעקשים על התאמת המחיר במתקן אשדוד לזה שנקבע במכרז שורק כיוון שהוא זה שמשקף את מחיר השוק ולא מכרזים שנקבעו לפני 4 שנים. כמו כן המאפיינים הפיזיים של המתקן, למעט הגודל, זהים לחלוטין - שורק ואשדוד רחוקים מקו המים 2 ק"מ וחצי.