מלון הפלאזה של תשובה בניו יורק: דירה נמכרה בהפסד של 8.5 מיליון דולר

חנויות היוקרה במגדל נאבקות כדי למשוך קונים וברוקר מומחה מייעץ ללקוחותיו לא למקם שם את חנויותיהם

לפני שש שנים רכש יצחק תשובה את מלון פלאזה שבניו יורק ב-675 מיליון דולר. חזונו היה להפוך את המלון למגדל דירות יוקרתי. אולם כעת, בזמן המיתון, מצטיירת תמונה שונה. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

לפי הנתונים, 11 בעלי הדירות שמכרו אותן לאחרונה עשו זאת בהפסד, ובכללם הבעלים של דירת 409, שמכר אותה תמורת סכום הנמוך ב-8.5 מיליון דולר מהמחיר ששילם עליה.

חנויות היוקרה במגדל נאבקות כדי למשוך קונים וברוקר מומחה מייעץ ללקוחותיו לא למקם שם את חנויותיהם. "המקום הפך מציון דרך לסתם עוד בניין", אמר היועץ למסעדות קלארק וולף.

לפי Streeteasy.com, גאי וילדנשטיין, נשיא חברת גלריות באפר איסט סייד ובעליו של אוסף אמנות פרטי, מכר את דירת 409 ויחידה נוספת שקנה באוגוסט 2008 ב-9.6 מיליון דולר תמורת 6 מיליון דולר.

עורכי דין וברוקרים מציינים כי בנכס חדש שבו נמכרו דירות היוקרה במחירים דומים לאלו של הפלאזה, עשר העסקאות האחרונות התבצעו במחיר גבוה בהרבה מהמחיר המבוקש. אחד מעורכי הדין שמייצג רוכשי דירות הן בפלאזה והן בנכס בסנטרל פארק ווסט מסביר שלקוחותיו מעדיפים את האחרון בשל חלונותיו הגדולים והדיירים הידועים. "בפלאזה יש הרגשה של בית מלון ובפארק ווסט יש הרגשה של מועדון פרטי", הוא אומר.

יש האומרים כי לכשיחלוף המשבר בשוק הנדל"ן ישוב הפלאזה להיות אטרקטיבי, לאור השם העולמי שרכש.